پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرجام مشهد

حوزه/ تفکر شیعی انگليسي و سنی آمریکایی به تعبير مقام معظم رهبري مردود بوده و جمهوری اسلامی با افکار افراطی تفرقه افکن تعارف ندارد و با کسانی که مروج این گونه افکار باشند، برخورد می کند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»، از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین فرجام، در مراسم افتتاحیه دومین دوره  از سلسله اردوهای  روحانیون اهل سنت با عنوان «راه رضوان»، در مشهد مقدس، با اشاره به شرايط منطقه، درگيري ها و جنگ هايي كه در برخي كشورهاي اسلامي وجود دارد، ابراز داشت: کشورهای اسلامی در این برهه از تاریخ، شرایط خوبی ندارند و دچار بحران هستند و در این میان، امن و آرام ترین کشور اسلامی جمهوری اسلامی است.

عضو شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت كشور با تاکید براین که باید قدر نعمت های امنیت و سلامتی را بدانیم، خاطرنشان کرد: ایران امروز جزیره امني است که باید از فرصت ها برای پیشرفت آن بهره گیریم.

مدير حوزه علميه خراسان با بيان اين كه ایران در طول تاريخ از اقوام، ملیت ها و مذاهب مختلف تشكيل شده و همه در کنار هم مسالمت آمیز زندگی کرده اند، گفت: هر چند گاهی تنش های قومی بوده، اما همواره روح حاکم بر این ملت، یکپارچگی و همزیستی مسالمت آمیز بوده و در بسیاری از مناطق علاوه بر روابط خانوادگی، تبادل فرهنگی هم به وجود می آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام با تاکید بر این که یکپارچگی که خمیر مایه آن اسلام است، در طول تاریخ ایران اسلامی موج می زند، تصریح کرد: امروز روحانیون مرزبانان اعتقادات دینی مردم هستند و  باید باور های دینی جامعه را تقویت کنند تا شیاطین و دشمنان نتوانند آنها را از بین ببرند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این که استکبار پشت پرده جریان افراطی طالبان دیروز و داعش امروز است، خاطر نشان کرد: استکبار نمي خواهد فضايي جهان اسلام مسالمت آميز باشد و علمای دینی به عنوان معتمدین مردم باید نقشه آنان را نقش بر آب کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری، اهانت به مقدسات اهل سنت و شیعه، حرام است، گفت: وحدت و یکپارچگی امت به رهبری مقام معظم رهبری، سرمایه جمهوری اسلامی ایران است و هر کسی که بخواهد اين نظام هم افزا را به نظام واگرا تبدیل کند، نظام با او تعارفی ندارد

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: تفکر شیعی انگليسي و سنی آمریکایی به تعبير مقام معظم رهبري مردود است و جمهوری اسلامی با افکار افراطی تفرقه افکن هیچ تعارفی ندارد و با کسانی که مروج این گونه افکار باشند، برخورد می کند.

وي با اشاره به اينكه دو سال است که در آستانه شهادت امام رضا (ع)  کاروان زیارتی اهل سنت با پاي پياده به مشهد مي آيند که متاسفانه از تریبون های بدخواه نظام و اسلام مورد هجمه قرار می گیرد، ابراز داشت: فضای انس و برادری باید تقویت شود و نباید آن را از دست داد و هر کسی که با این برادری دشمني کند، دشمن اسلام است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha