پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام روستاآزاد

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: شیوه امام سجاد(ع) در بیان دعاها شیوه‌ای موفق در راه بازگشت مردم به اسلام اصیل و زمینه‌ساز انقلاب شیعی در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد، در پنجمین اردوی بزرگ مبلغان و کانون‌های فعال فرهنگی دو استان هرمزگان و کرمان با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی  که در محل مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد،  با اشاره به آیه 123 سوره مائده گفت: حرکت شما جوانان را در راه هدایت جامعه مانند زنده کردن تمامی انسان‌ها می‌دانند و به سفارش پیامبر اکرم(ص) به حضرت علی(ع) در هنگام عزیمت به یمن که فرمودند، اگر در این سفر خدای متعال یک نفر را به دست تو هدایت کند، از تمام آن چه آفتاب بر آن می‌تابد، بهتر است.

وی هرگونه تغییر در رفتار و زندگی انسان‌ها را منوط به تغییر در نگرش آن ها دانست و تصریح کرد: این تغییر نیز جز از راه هدایت و ارشاد به دست نمی‌آید.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به نامگذاری این همایش با عنوان امام سجاد(ع) گفت: بزرگداشت نام امام سجاد(ع) آن هم در قالب نام کانون در آن مناطق، کار بسیار عالی است و با توجه به کتاب آن امام(صحیفه سجادیه) هرچند شکل آن در قالب دعا است اما کتابی برای آموزش سبک زندگی اسلامی بوده و شناخت پیامبر و اولیای الهی در آن ترسیم شده است.

وی شیوه امام سجاد(ع) را در بیان دعاها شیوه‌ای موفق در راه بازگشت مردم به اسلام اصیل و زمینه‌ساز انقلاب شیعی در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) دانست و اظهار کرد: مطالعه دقیق و عمیق‌تر صحیفه سجادیه به عنوان کتاب سبک زندگی سبب تغییر نگرش و رفتار به سمت اسلام اصیل خواهد شد.

لازم به ذکر است در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام پهلوانی، رابط فرهنگی مناطق مشترک و مدیر کانون‌های استان هرمزگان، گزارشی از روند پنج­ ساله فعالیت این کانون‌ها در سطح استان داده و دفتر تبلیغات اسلامی را تنها ارگانی دانست که در طول این پنج­ سال از این حرکت در سطح مناطق محروم سیریک، بشاگرد، جاسک و دیگر مناطق مشترک حمایت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha