جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 356565
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
امام رضا(ع)

حوزه/طلاب باید سه توصیه امام رضا(علیه السلام) به مومنین را یعنی دین شناسی، برنامه ریزی در امور و صبر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد،حجت الاسلام محمد رضا خلیل زاده از مبلغین آستان قدس رضوی حامل پرچم امام رضا(ع) در جمع طلاب جدیدالورود در مدرسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: «لا یسْتَكْمِلُ عَبْدٌ حقیقةَ الایمانِ حَتَّى تَكُونَ فیهِ خِصالُ ثَلاثٍ: اَلتَّفقُّهُ فِى الدّینِ وَحُسْنُ التَّقْدیرِ فِى الْمَعیشَةِ، وَالصَّبرُ عَلَى الرَّزایا. هیچ بنده ‏و مومنی حقیقت ایمانش را كامل نمى ‏كند مگر این كه در او سه خصلت باشد و آن ها را سرلوحه کار خود قرار دهد: یکی دین‏ شناسى، دوم تدبر نیكو در زندگى و برنامه ریزی و سوم شكیبایى در مصیبت‏ها و بلاها.

مبلغ آستان قدس رضوی خطاب به طلاب ادامه داد: با توجه به اینکه الان آغاز طلبگی شماست این سه توصیه امام رضا(علیه السلام) را سرلوحه کار خود قرار دهید.

این محقق حوزوی گفت: شما باید به دنبال یک چشم انداز 10 الی 15 ساله برای خود باشند و با ترسیم اهداف بلند مدت و مقطعی سال به سال این پازل را کامل کنید زیرا بدون هدف موفق نخواهید شد.

وی گفت: ریزش هایی که طی سال های بالاتر در حوزه اتفاق می افتد دلیل بسیاری از آن ها عدم ترسیم اهداف بلند مدت از سوی طلبه است.

 حجت الاسلام خلیل زاده در توضیح سومین حقیقت ایمان یعنی صبر  افزود: طلبگی و درس طلبگی دیر بازده است و کسانیکه وارد این مسیر می شوند باید یک صبر جدی داشته باشند زیرا درس طلبگی برخلاف دروس دیگر فرد پس از چندین سال تلاش نتیجه آنرا خواهد دید.

گفتنی است: در پایان این سخنرانی طلاب حوزه علمیه استان یزد متبرک به پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(علیه السلام) شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha