شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وحید خراسانی

حوزه/ حضرت آیت الله وحید خراسانی دولت یازدهم را دولتی خدمت گزار دانستند و گفتند: دولتمردان تا فرصت دارند خدمت کنند؛ چه دولت هایی بودند که نتوانستند خدمت کنند و حسرت آن را خوردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر جمعه در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشتند: دولتمردان تا فرصت دارند خدمت کنند؛ چه دولت هایی بودند که نتوانستند خدمت کنند و حسرت آن را خوردند.

ایشان دولت یازدهم را دولتی خدمت گزار دانستند و تاکید کردند: دکتر روحانی نیت خوبی دارد و در انتخاب وزرا نیز دقت خوبی به عمل آورده است.

معظم له همچنین بر لزوم خدمت رسانی به مردم تاکید کردند و گفتند: ما نباید فراموش کنیم صد سال قبل کجا بودیم و صدسال بعد کجا خواهیم بود؛  پس تا فرصت دارید به مردم خدمت کنید.

این مرجع تقلید با قدردانی از خدمات شایسته دکتر هاشمی، اظهار داشتند: بدون تعارف باید بگویم خدمات دولت های سابق را نیز مشاهده کردم، اما در غیاب شما نیز گفته ام وزیر بهداشتی مثل شما در دولت های گذشته نیز نبوده و این توفیقی است که نصیب شما شده است.

حضرت آیت الله وحید خراسانی با اشاره به اینکه هرشخصی را براساس آثارش مورد قضاوت قرار می دهند، ابراز داشتند: ما خدمات شما را در میان دیگران ندیده بودیم؛ خدمات شما سبب قضاوت ما به شما می شود.

ایشان خطاب به وزیر بهداشت تاکید کردند: این مسیری که شما در اصلاح امور سلامت مردم پیش گرفتید قابل قطع نیست و هر وزیری بعد از شما بیاید الزاما خدمات شما را ادامه خواهد داد.

معظم له در بخش دیگری از  سخنان خود با تاکید بر اینکه رسیدگی به بیماران از افضل قربات است، تصریح کردند: در حدیثی نقل شده است که خدای بزرگ به حضرت موسی(ع) توصیه می کند که من نزد دل های شکسته هستم و کسی دل شکسته تر از بیمارانی که تمکن مالی ندارند، نخواهد بود؛ رسیدگی به بیماران و فقرا اجر بسیار زیادی دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خداوند رضایت خود را در تحقق طاعت بندگان قرار داده است، گفتند: نسبت به بندگان خدا در هر حال ظن مثبت داشته باشید و هرکسی را دیدید، او را بهتر از خود بدانید چرا که ممکن است در اعمال از شما برتر باشد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی همچنین با اشاره به گلایه خداوند از حضرت موسی(ع) مبنی بر اینکه «چرا زمانی که ذات اقدس الهی بیمار بودند به دیدار ایشان نیامده است»، اظهار داشتند: حضرت موسی در پاسخ گفتند «پروردگارا شما خالق و آفریدگار هستید و صحت در تو است و عیبی در ذات تو نیست».

این استاد برجسته حوزه در پایان خاطرنشان کردند: خداوند در پاسخ به حضرت موسی فرمودند «بنده ما بیمار شد، اگر به عیادت او رفته بودی من را در نزد او پیدا می کردی»؛ مسئله به قدری مهم است که خداوند بیماری بیچاره را به خود نسبت می دهد و رسیدگی به بیمار را عیادت از خود می داند.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha