پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
سبک زندگی

حوزه/دبیر ستاد جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خوزستان، گفت: امسال این جشن با شعار "سبک زندگی اسلام همراه با زیارت" اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، حجت الاسلام دانیال اریکه، دبیر ستاد جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خوزستان، در نشست خبری که جهت اعلام برنامه  حضور خدام رضوی در خوزستان برگزار شده بود بیان داشت: هشتمین جشن مردمی «زیر سایه خورشید» همزمان با دهه کرامت یا حضور خادمان بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) در استان خوزستان از امرور آغاز می شود.

حجت الاسلام اریکه، گفت: جشن زیر سایه خورشید از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور با شعار «سبک زندگی اسلام همراه با زیارت» در استان خوزستان برگزار میشود.

وی با بیان اینکه جشن مردمی زیر سایه خورشید به صورت خودجوش و توسط خود مردم برنامه ریزی می شود بیان داشت: در ۱۶ شهر و بخش استان خوزستان به همت مردم منطقه جشن ها و مراسماتی با حضور خدام رضوی برگزار خواهد شد و از جمله این برنامه ها برپایی جشن ها در مساجد و محل های عمومی، دیدار با خانواده شهدا، بازدید از بیمارستان ها و برنامه ویژه کودکان خواهد بود.

حجت الاسلام اریکه تصریح کرد: امسال ۶ خادم آستان قدس رضوی به وارد استان می شوند و مراسم استقبال از آنها امروز ساعت ۱۸:۳۰ در ورودی بازار امام خمینی(ره) اهواز برگزار خواهد شد.

وی بر شکل گیری سبک زندگی اسلامی با محوریت زیارت اهل بیت (ع) تاکید و خاطر نشان کرد: اویس قرنی قهرمان زیارت از راه دور است چرا که بعد مسافت در ارادت و توجه وی به رسول خدا (ص) تاثیر نداشت و شوق زیارت و توجه روزانه وی به پیامبر اعظم(ص) در تاریخ بسیار خواندنی است.

وی در پایان با اشاره به استقبال مردم خوزستان از جشن های زیر سایه خورشید، ابراز داشت:حدود ۷۰ هزار نفر مخاطب مستقیم این جشن ها در سال گذشته بود و در هر برنامه بیش از ۳ هزار نفر شرکت می کردند و این نشان از ارادت ويژه مردم خوزستان به امام رضا (ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha