جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام حسینخانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: ماجرای منا ، وقتی دردناک تر می شود که مسئولان بی لیاقت سعودی، آنرا با قضا و قدر الهی گره زده و زائران را متهم این واقعه می دانند در صورتی که بی مدیریتی در این حادثه کاملا مشهود بود.

حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی، در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» ضمن تسلیت حادثه دلخراش منا اظهارداشت: این فاجعه دردناک نه تنها قلب مسلمانان بلکه قلب همه مردم جهان را جریحه دار کرد .

این استاد حوزه، افزود: هرچند در سرزمین وحی به دیدار معبود شتافتن سعادتی بزرگ است، اما این مهم حتی ذره ای از بی تدبیری ، بی کفایتی ،سوءمدیریت و خباثت آل سعود نمی کاهد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور، ادامه داد: آل سعود رژیمی بسیار فاسد است که در مقام مقایسه از رژیم صهیونیستی هم پیشی گرفته و خباثت خود را به رخ جهانیان کشیده است؛ اگر امروز اسرائیل دست به آدم کشی می زند ادعای مسلمانی نداشته و دشمنی خود را با اسلام آشکارا اعلام کرده است ، اما حکومت آل سعود در ظاهر ادعای مسلمانی  داشته و خود  را خادمین حرمین شریفین می داند.

وی، با یادآوری این مطلب که ، اوج خباثت و طینت پلید این رژیم زمانی بر همگان آشکار شد که پادشاه قبلی به درک واصله شده و پادشاه جدید بر منصب قدرت نشست، گفت: در زمان پادشاه قبلی پرده ای از ظاهر اسلام چهره نفاق آل سعود را پوشانده بود ولی با روی کار آمدن «سلمان» چهره واقعی این رژیم خود فروخته نمایان شد که کشتار مردم بی گناه یمن، که هیچ گونه توجیهی ندارد ، از جمله این اقدامات شیطانی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی، بیان داشت: حادثه تأسف‌بار منا و فجایع دیگر از جمله سقوط جرثقیل و کشتار جمعی از حجاج، که امسال در حرم امن الهی رخ داد ، حاکی از سوء تدبیر و بی کفایتی مسئولان عربستانی است.

وی ، اذعان داشت: ماجرای منا ، وقتی دردناک تر می شود که مسئولان بی لیاقت سعودی، آنرا با قضا و قدر الهی گره زده و زائران را متهم این واقعه می دانند در صورتی که سوء مدیریت در این حادثه کاملا مشهود بود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسرکشور، خاطرنشان ساخت: در چنین شرایطی مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید با رژیم آل سعود برخورد جدی داشته و ضمن احقاق حقوق زائران ایرانی ، در نحوه تعاملات خود با این رژیم سفاک تجدید نظر نمایند.

وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی هم باید برای جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه چاره ای اساسی اندیشیده و برای اداره صحیح حرمین شریفین تصمیم صحیحی را اتخاذ نمایند چرا که تکرار این وقایع وجه مسلمانان و اسلام را در نزد تمامی مردم جهان به خصوص ادیان دیگر خدشه دار می کند.

این استاد حوزه، به نقش مهم علمای اسلام در برخورد با  این وقایع اشاره و یادآور شد: علما و بزرگان دینی کشورهای اسلامی، امروز باید با روشنگری های خود بی لیاقتی آل سعود را به گوش همه رسانده و گرفتن اختیارات از آل سعود در اداره حرمین شریفین را به مطالبه عمومی جهان اسلام تبدیل نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha