پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش  ولایت پایان یافت

حوزه/ آیین اختتامیه سومین همایش بین‌المللی ولایت، پس از دو روز، با تقدیر از صاحبان مقالات برتر، در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سومین همایش بین‌المللی ولایت که روز گذشته در اهواز آغاز شده بود، پیش از ظهر امروز با حضور اندیشمندانی از کشورهای، ایران، لبنان، یمن، عراق، سنگال، تونس و فلسطین، امروز به کار خود پایان داد.

در این اختتامیه، دکتر تیجانی به بیان سخنانی درزمینه اهمیت برپایی چنین همایش‌هایی پرداخت و پس از آن آیین تقدیر از نفرات برتر این همایش برگزار شد.

بر اساس این گزارش، از مجموع آثار دریافتی، 10 مقاله به‌عنوان برتر شناخته و صاحبان اثر، موردتقدیر قرار گرفتند.

در محور وهابیت، مقالاتی از سید جمال موسوی با موضوع «گسترش وهابیت تکفیری از سوی غرب»، سید آصف کاظمی پیرامون «حاشیه رانی و برجسته‌سازی زمینه‌های گفتمان تکفیری» و «تقابل وهابیت با مؤلفه‌های نوسازی تمدن اسلامی» عناوین برتر را کسب کردند.

 در محور ولایت نیز مقالاتی از آقایان علی رادمهر، سید علوان نجاتی موسوی و محمد عظیمی با موضوعات «کربلا نقطه ساز تمدن بشری»، «بحوث حول الامام مفهوما و مصداق»، «نقش ائمه(ع) در ارائه راهبردها برای تحقق تمدن اسلامی» حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

همچنین مقاله‌های «تحلیل و بررسی تجدید دین در عرصه ظهور» از مینا شمخی، «منجی موعود در منابع اسلام و کتاب مقدس» از عباس نورمنزی پور، محمد امامی و امیر رضا قانع پور و «رسالت منتظران در دوران غیبت» از دنیا پورمند به ترتیب مقام نخست تا سوم را در محور مهدویت کسب کردند.

همچنین در پایان این اختتامیه که همزمان بود با اقامه نماز جمعه، آیت‌الله موسوی جزایری، در سخنانی کوتاهی ضمن تقدیر و تشکر از حضار و میهمانان، اظهار داشت: إن شاءالله باید تلاش کنیم تا بیش‌ازپیش زمینه وحدت بین امت‌ها را با برگزاری چنین همایش‌هایی تقویت کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha