چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام جعفری

حوزه/ بسیاری خانم ها از این که همسرانشان با آنها دردودل نمی کنند، شکایت دارند، این مشکل کم کم خود را در روابط عاطفی بین همسران نشان می دهد و به مرور دیگر هیچ یک از طرفین تلاشی برای اصلاح آن انجام نمی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام جعفری در همایش پیوند آسمانی ویژه زوج های جوان طلبه، در اهواز، خانواده را از مهمترین و پایدارترین نهادهای زندگی اجتماعی خواند و گفت: در تعالیم اسلامی و فرهنگ ایرانی بر تشکیل و استحکام خانواده تاکید فراوانی شده است.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی آسیب ها، افزود: طلاب باید افزون بر آسیب شناسی، برای آسیب زدایی از زندگی خود نیز تلاش کنند که در این زمینه سبک زندگی علوی و اسلامی بهترین الگو محسوب می شود.

کارشناس روانشناسی بالینی تصریح کرد: رسیدن به آرامش از جمله اهدافی است که قرآن برای ازدواج برشمرده است، از این رو برای تداوم زندگی و دستیابی به آرامش، باید راهکارهای افزایش ارتباط محبت آمیز و دو سویه را مورد توجه قرار داد.

وی، به تبیین راه های ارتباطی در خانواده پرداخت و اظهار داشت: برقراری ارتباط با افراد دارای نکات فراوانی است که در نوع درک و تعامل افراد تاثیر دارد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: نوع صحبت کردن، بلندی یا کوتاهی صدا، نوع کلماتی که استفاده می شود به خوبی بیانگر احساس، حالت روانی و درونی افراد می باشد و بخصوص این مورد را خانم ها نسبت به همسرانشان نباید فراموش کنند.

وی، ارتباط صحیح کلامی را عامل مهمی در موفقیت زندگی مشترک دانست و عنوان کرد: بسیاری خانم ها از این که همسرانشان با آنها درددل نمی کنند، شکایت دارند، این مشکل کم کم خود را در روابط عاطفی بین همسران نشان می دهد و به مرور دیگر هیچ یک از طرفین تلاشی برای اصلاح آن انجام نمی دهند.

کارشناس مسائل خانواده، همدردی و گوش سپردن به سخنان همسر را بخشی از ارتباط کلامی که نقش مهمی در تعمال مثبت ایفا می کند دانست و خاطر نشان کرد: با همسرتان همدردی کنید اجازه دهید او به صحبت هایش ادامه دهد و فراموش نکنید همسرتان به کمک، همدلی و همدردی شما نیازمند است نه ملامت و افکاری که دردهای او را مضاعف کنند.

حجت الاسلام جعفری، در پایان به صورت کارگاهی و با مشارکت طلاب و روحانیون شرکت کننده در این دوره آموزشی، انواع مهارت ارتباطی در خانواده را بررسی کرد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha