شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم نیازسنجی پژوهشی با رویکرد بین المللی، گفت: فعالیت پژوهشی که گره از مشکلات فکری در زمانه خویش باز نکند، هدر دادن انرژی و اسراف سرمایه انسانی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، در جمع معاونان پژوهش مدارس علمیه خوزستان، در اهواز، با اشاره به ضرورت به روز بودن فعالیت های پژوهشی حوزه، بیان داشت: فعالیت های پژوهشی باید پاسخگوی نیازهای فکری جامعه باشد.

وی با تاکید بر لزوم نیازسنجی در فعالیت های پژوهشی با رویکرد بین المللی، خاطرنشان کرد: فعالیت پژوهشی که گره از مشکلات فکری در زمانه خویش باز نکند هدر دادن انرژی و اسراف سرمایه انسانی کشور است.

عضو خبرگان رهبری، فقه سیاسی امامیه را نمونه ای از نیاز جامعه امروز خواند و گفت: در این زمینه طی دیداری که با دبیر کل حزب الله لبنان داشتم، گفت «جوانان شیعی لبنان، اگرچه عاشق ولایت هستند، اما نسبت به فقه سیاسی امام خمینی(ره) در فقر و جوانان سنی هم در قحطی کامل به سر می‌برند و خواسته ما از حوزه‌های علمیه ایران این است که در زمینه «ولایت‌فقیه»، کتاب‌های جدید و به‌روز بنویسند و مردم را از ناآگاهی و جهالت نجات دهند.»؛ پس از این سخن، جرقه و شاکله‌ای در ذهن من نقش بست و همین مهم سبب نگارش کتابی با محوریت «ولایت‌فقیه» شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، با اشاره به نیازهای بیشمار جامعه امروز به آرا و اندیشه های صحیح در تمامی زمینه ها، عنوان کرد: امروز نه تنها در جهان اسلام، بلکه در تمامی کشورها، نیاز جوانان و دانشمندان به عقاید و اندیشه ای صحیح که پاسخگوی سئوالات آنها باشد، احساس می شود و هزاران موضوع بر زمین مانده در این خصوص وجود دارد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان سخنان خود، بررسی ماهیت جریان های تکفیری را یکی از این موارد دانست و خاطر نشان کرد: چند سال پیش وقتی نماینده جمهوری اسلامی در بانک توسعه اسلامی به خوزستان سفر کرد، من به‌عنوان هدیه کتاب «ولایت‌فقیه» را به ایشان اهداء کردم و یک ماه پس از گذشت، با من تماس گرفت وگفت« من این کتاب را مطالعه کردم و گمشده اصلی خویش را در آن یافتم و دستور دادم که در دانشگاه تدریس رسمی شود». این مسئله نشان از نیاز جامعه به پرداختن به چنین موضوعاتی است.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha