چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مجتبی محمدی کوهسار

حوزه/ از مکتب امام حسین شعار "هیئات منا الذله" را آموخته ایم و یاد گرفته ایم که هیچ وقت جلوی ابرقدرت های دنیا سرتسلیم فرود نیاوریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کرج، حجت الاسلام مجتبی محمدی، امام جمعه شهر کوهسار استان البرز در نشست با روحانیون و مبلغین هجرت شهرستان های ساوجبلاغ، نظر آباد و طالقان با اشاره به آسیب های محرم و عزاداری، اظهارداشت: دشمن برای خشن جلوه دادن شیعه در کمین است و بعضی از این بدعت ها را به اسم عزاداری بوجود آورده که گاه منجر به خرافات می شود و باید جوانان و مردم را با زبان منطقی و معقول نسبت به آسیب های عزاداری آگاه نمود.

وی، افزود: روحانیون در طول قرن‌های متمادی، شعله ایمان را در دل مردم برافروختند و آنان را با قرآن کریم و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آشنا ساختند.

این فعال فرهنگی یکی از بایدهای تبلیغی برای روحانیون را اخلاص دانست و تصریح کرد: اخلاص، اکثیر تبلیغ می باشد و اگر اخلاص داشته باشیم، قطعاً حرفها بر دل می نشیند و تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

امام جمعه کوهسار، با اشاره به سخنان امام و راحل (ره) درباره محرم و صفر گفت: محرم و صفر شیعه را زنده نگه داشته و بهار تبلیغ روحانیت است و این فرصت را غنیمت بشماریم و در ترویج و تبیین مبانی فکری و عقیدتی شیعه تمام سعی و تلاش خود را بنماییم.

حجت الاسلام محمدی، در ادامه با بیان  اینکه نظام الهی حاکم بر کشور، و اقتدار بین کشورهای منطقه از برکت خون شهدا و مکتب اهل بیت(ع) است گفت: به برکت خون شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس کشور ما امروز در امنیت کامل به سر می بریم، در صورتی که در سالهای قبل وضعیت اینگونه نبوده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کوهسار با اشاره به اهمیت وظیفه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اظهار کرد: علمای سلف در راه نشر معارف اهل بیت(ع) آزار و اذیت های زیادی متحمل شدند و عده زیادی از پیامبران و علما به شهادت رسیدند و امروز ما به برکت خون این شهیدان بر سفره نظام مقدس جمهوری اسلامی نشسته ایم و با خیال راحت به تبلیغ احکام شریعت محمدی(ص) می پردازیم.

امام جمعه کوهسار در ادامه به فاجعه عظیم منا و جان باختن تعداد بیشماری از زائران حرم امن الهی اشاره کرد و گفت: دشمن تمام توان خود را برای ضربه زدن به اعتقادات جوانان ما به کار بسته و این اتفاق اخیر نیز نمونه ای از همین تلاش های صهیونیستی، سعودی است تا به اعتقادات جوانان کشور ما ضربه بزنند.

وی به سخنان قاطع و صریح آیت الله العظمی خامنه ای اشاره کرد و گفت: وقتی سخنان مقام معظم رهبری به گوش سران سعودی رسید بلافاصله کوتاه آمدند و اعلام همکاری کردند.

وی گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس به صورت صدام و بلوک غرب و شرق سیلی زدیم، امروز که در اقتدار بیشتری قرار داریم توان آن را داریم که سیلی محکمتری به گوش سعودی ها بزنیم .

این فعال فرهنگی بیان داشت: دشمنی دنیای استکبار با کوتاه آمدن ها برطرف نمی شود، بلکه در مقابل دشمنی ها باید محکم ایستاد .

وی، بیان فلسفه قیام امام حسین علیه الاسلام را بسیار مهم عنوان کرد و از ائمه مساجد خواست بیان ویژگی های قیام امام حسین علیه السلام و بالا رفتن بصیرت مردم در مورد فلسفه قیام حضرت و عزاداری را در اولویت فعالیت های تبلیغی خود در ایام محرم قرار بدهند.

امام جمعه کوهسار، در ادامه افزود: از مکتب امام حسین(ع) شعار هیئات منا الذله را آموخته ایم و یاد گرفته ایم که هیچ وقت جلوی ابرقدرت های دنیا سرتسلیم فرود نیاوریم و نخواهیم آورد و امام خمینی (ره)  که شاگرد بزرگ این مکتب حسینی بود در تمام عمر پر برکتش سعی کرد تا به ما بیاموزد عزت داشته باشیم و تاکید می کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با اشاره به آسیب های محرم و عزاداری افزود: دشمن برای خشن جلوه دادن شیعه در کمین است و بعضی از این بدعت ها را به اسم عزاداری بوجود آورده که گاه منجر به خرافات می شود و باید جوانان و مردم را با زبان منطقی و معقول نسبت به آسیب های عزاداری آگاه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha