چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به این که پسا برجام از برجام مهم تر است، گفت: دشمن با فشارهای اقتصادی و هجمه نرم و فرهنگی به دنبال ایجاد اختلاف و تغییر مسیر انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، شامگاه شنبه، در دیدار جامعه ورزشی استان اذربایجان شرقی، با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع)، گفت: هیئات و مراسمات عزاداری باید موجب ارتقاء علمی و معنوی شود.

وی با اشاره به ایجاد تشیع لندنی از سوی استکبار جهانی، گفت: دشمن به خاطر ترس از گسترش اسلام ناب در جهان، به دنبال ایجاد تشیع های قلابی است تا معارف اسلام ناب را به انحراف بکشاند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با اشاره به برجام، گفت: دشمن با ترفند های مختلفی از جمله ایجاد فشارهای اقتصادی، مذاکره و هجمه نرم و فرهنگی به دنبال ایجاد اختلاف و تغییر مسیر انقلاب اسلامی است، لذا مسئله پسا برجام از خود برجام هم مهم تر است و باید بیدار بود.

وی همچنین با گرامیداشت هفته تربیت بدنی، گفت: تربیت بدنی و حرکت بدنی در دین اسلام، مورد تاکید واقع شده است، به طوری که امام علی (ع) در ضمن دعای خود می فرماید "قو علی خدمتک جوارحی" یعنی اعضاء و جوارح مرا جهت خدمت تقویت و تربیت کن.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: در کنار تقویت علمی، تقویت جسمی یک امتیاز بزرگ است که خداوند متعال نسبت به انسان های عنایت کرده است.

وی، افزود: آموزش سواد، تزویج همسر، آموزش تیراندازی و شنا از جمله حقوق والدین در حق فرزندان است که نشانگر توجه دین اسلام به امر وزرش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تیراندازی و شنا در جامعه اسلامی که این همه دشمن دارد، واجب و ضروری است تا در مواقع نیاز و در دفاع از خود در برابر دشمن، به کار گیرد.

وی، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: بهترین بازی ها عبارت است از اسب دوانی و تیراندازی گفت: این دو ورزش علاوه از سرگرمی، مفید بوده و باید مورد توجه جامعه ورزش قرار گیرد.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به این که ورزش از دیدگاه تمام فرق و ادیان ممدوح است، افزود: وقتی ورزشکاران به خدمت امام می رفتند، امام می فرمودند من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: تربیت بدنی تضمین کننده سلامت بدن است، چرا که سلامت روحی در گرو سلامت جسم بوده و مورد تاکید حکما است.

وی با بیان اینکه تغذیه خوب و سالم و عدم استعمال دخانیات به همراه ورزش، ضرورت دارد، گفت: ورزش برای همه ضروری است، خصوصا جوانان عزیز تا برای آینده خود ذخیره ای داشته باشند و از بسیاری از بیماری ها و امراض در پیری پیشگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: متاسفانه به خاطر گسترش شهر نشینی و زندگی ماشینی تحرکات افراد کاهش یافته است و این مسئله نشان از آن دارد که امر ورزش باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که ورزش و تحرک برای سلامتی انسان و پیشگیری از انواع سرطان ها ضروری است.

وی تصریح کرد: زمانی که در مسابقات ورزشی پرچم ایران اسلامی بالا می رود، موجب خوشحالی است، چرا که باعث عظمت ایران و اسلام می شود.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان تاکید کرد: در کنار تحرکات و فعالیت های ورزشی، باید به تربیت روحی و مباحث فرهنگی هم توجه داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha