پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید حسین شاهمرادی

حوزه/ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:شورای فرهنگ عمومی در استان ها از نظرات، دیدگاه های مراجع، علما،صاحب نظران و اندیشمندان بهره گیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به اینکه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان ها از بالاترین مسئولان اجرایی استان تشکیل می شوند، افزود:این اعضا باید بتوانند با برنامه ریزی های منسجم و هدفمند به گسترش فرهنگ عمومی استان و رفع ناهنجاریها کمک کنند.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی وظیفه خطیر ارتقای فرهنگ عامه مردم را در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی بر عهده دارد بیان داشت:این شورا باید بتواند با شناسایی،نیاز سنجی به گسترش چتر فرهنگ عمومی مردم کمک نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی باید از برگزاری برنامه های غیر ضروری پرهیز و برنامه های خود را بیشتر بر روی محورهای محوله خود متمرکز کند تصریح کرد:این شورا باید بتواند مولفه ها و باورهای اعتقادی و قومی استان را شناسایی کند و در جهت این شاخصه ها در بین مخاطبان و افراد جامعه گام بردارد.

حجت الاسلام شاهمرادی، با بیان اینکه فرهنگ عمومی را نمی توان با زور و جبر به مردم و اجتماع تحمیل کرد بیان داشت: نهادینه سازی فرهنگ عمومی در جامعه نیازمند اجرای دقیق ملزومات آن در جامعه است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استانها باید از دیدگاه ها و نظرات عالمان ،حوزویان،دانشگاهیان و اندیشمندان استفاده نماید، ابراز داشت:بهره گیری از دیدگاههای صاحب نظران در حوزه های گوناگون می تواند اعضای این شورا را در جاری ساختن و نهادینه کردن فرهنگ عمومی در جامعه کمک نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید تدابیر لازم را در خصوص پدیده های اجتماعی از قبیل ازدواج،طلاق و بیکاری و...را در دستور کار خود قرار دهد اظهار داشت:این شورا باید با شناسایی عالمانه و به موقع این پدیده های برای کاهش و رفع احتمالی تبعات ناشی از این معضلات اجتماعی راهکارهای اساسی را ارائه دهد.

وی در پایان با اشاره به گسترش فضای مجازی در عصر حاضر نیز گفت:گسترش ارتباطات در فضای مجازی را نمی توان نادیده گرفت، بلکه می توان با فرهنگ سازی درست در استفاده از این فضا نیز فرهنگ عمومی جامعه را بالا برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha