شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازسازی یک مسجد و مهدکودک در نوار غزه

حوزه/ حمزه دیراوی، مسئول بخش رسانه مؤسسه مالزیایی «امان فلسطین» ضمن اعلام خبر بازسازی کامل مهد کودک شهر خان یونس در نوار غزه توسط این مؤسسه، از اختصاص ۷۰۰ هزار دلار به پروژه بازسازی مسجد القسام در نوار غزه خبر داد. مسجد القسام سال گذشته در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی با خاک یکسان شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» یک مؤسسه خیریه در مالزی، کار بازسازی مهدکودکی در فلسطین را که سال گذشته توسط رژیم صهیونیستی ویران شده بود به اتمام رسانده است. این مهدکودک که در شهر خان یونس در نوار غزه واقع شده دیروز برای استفاده کودکان فلسطینی بازگشایی شد. هزینه بازسازی این مرکز آموزشی توسط داوطلبان مالزیایی تأمین شده است.

حمزه دیراوی، مسئول بخش رسانه مؤسسه مالزیایی «امان فلسطین» گفت: «سالانه حدود 250 کودک مقطع پیش‌دبستانی از جمله یتیمان و فرزندان شهدایی که توسط رژیم اشغالگر قدس کشته شده‌اند از این مرکز استفاده می‌کرده‌اند.» وی با تأکید بر اهمیت این مرکز در آموزش کودکان منطقه خان یونس گفت هزینه بازسازی این مرکز، 122 هزار دلار بوده است.

وی همچنین از اختصاص 700 هزار دلار به پروژه بازسازی مسجد القسام در نوار غزه خبر داد. مسجد القسام هم سال گذشته در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی با خاک یکسان شد. این مؤسسه خیریه  تصمیم دارد این مسجد را که پیش از ویران شدن توسط نظامیان اسرائیلی، روزانه مورد استفاده حدود 2000 نمازگزار بود را به طور کامل بازسازی کند.از جمله بخش‌های پروژه بازسازی این مسجد سه طبقه، شامل ساخت مجدد سالن برگزاری نماز، وضوخانه، اتاق آموزش و اتاقی برای نصب آب شیرین‌ کن می‌باشد.

خاطر نشان می‌شود سال گذشته رژیم صهیونیستی در جنگ 51 روزه علیه غزه، 73 مسجد را به طور کامل تخریب کرد و به صدها مدرسه و مسجد دیگر هم خسارات زیادی وارد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha