چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حوزه با ابراز تاسف گفت: امروزه دروغگویی به یکی از سنن حرفه ای برای کسب پول تبدیل شده است و بعضی از کاسبان بیان می کنند اگر دروغ نگویم زندگیمان نمی چرخد در حالی که خدا هیچ خیری را در عمل حرام قرار نداده است، باید بدانیم، اگر زندگی ها بی برکت می شود به دلیل همین کارها است.

به گزراش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری دوشنبه شب در مراسم عزاداری امام حسین در حسینه شهداء اظهارداشت: خطبه امام حسین(ع) در منا و در سال 58هجری دارای ابعاد مختلفی بود که عامل بیان فضائل امام علی(ع)، امر به معروف و نهی از منکر و مسئله علمای دربار معاویه بود.

وی افزود: سراسر قیام امام حسین(ع) دارای آموزه ها و درس های فراوانی است، شناخت این عوامل می تواند در ایجاد یک جامعه متشکل از افراد صالح یاری را کند.

این خطیب توانای حوزه عنوان کرد: یکی از مهتمرین مسائلی که می تواند هر کسی را به سمت حسینی شدن سوق دهد پرهیز از گناه است، ریا کاری یکی از مهمترین آسیب ها در این حوزه است، زیرا ریاکاران هیچگاه در انظار عمومی مرتکب خطا نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بیان کرد: مشکل بزرگ جهان اسلام از صدر تا کنون، همین ریاکاری و دور شدن از حقایق اصلی است که این عوامل  باعث شد حضرت اباعبدالله (ع)  دست به این قیام تاریخی بزنند  و قطعا اگر آن قیام نبود هیچکدام از مظاهر اسلامی در جامعه باقی نمی ماند.

وی با اشاره به روایتی در خصوص اعمال خالصانه گفت: در قیامت فرشتگان الهی به دسته ای  از بندگان غبطه می خورند و آروز دارند که ای کاش جای آنها بودند و وقتی فرشتگان از آنها سوال می پرسند، چرا و چگونه به این مقام رسیده اید، آنها دو خصلت را برای امر بیان خود عنوان می کنند یکی گناه نکردن در خلوت و دیگری راضی شدن به رزقی که خدا داده است.

این محقق و پژو هشگر حوزه بیان کرد: بزرگترین مشکل جامعه ما نیز همین است،  رزقی که خداوند به ما می دهد مطئمن نیستیم و برای به دست آوردن منافع مادی دست به هرکاری می زنیم، اگر مردم به آنچه که خدا به آنها داده راضی باشند، قطعا هیچ مشکلی نخواهند داشت.

وی گفت: بسیاری از افرادی که به ظاهر متدین نیز هستند و در عزاداری شرکت می کنند در زندگی اقتصادی خود این اصول را رعایت نمی کنند، امروزه دروغ گویی به یکی از سنن حرفه ای برای کسب پول تبدیل شده است و بعضی از کاسبان بیان می کنند اگر دروغ نگویم زندگیمان نمی چرخد در حالی که خدا هیچ خیری را در عمل حرام قرار نداده است، باید بدانیم، اگر زندگی ها بی برکت می شود به دلیل همین کارها است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به این مطلب که اخلاص مهمترین امتیاز یک مومن نزد خدا و اهل بیت(ع) است گفت: هر چه عمل انسان خالص تر باشد خداوند نیز پاداش آن را بیشتر خواهد داد، همه مشکل از جایی شروع می شود که برای به دست آوردن جایگاه و مقام ریاکاری می کنیم در حالی که از این مطلب غافل هستیم و هر چه دایم و هر چه می خواهیم به دست آوریم به دست خداوند است،

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha