جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
حجت الاسلام محمود رضا جمشیدی - حوزه خواهران

حوزه/ حضرت عباس (ع) جایگاه خود و ولی خود را به خوبی درک کرد و جانش را تقدیم نمود، پس از این جایگاه است که خداوند ایشان را باب الحوایج قرار داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی صبح امروز در مراسم عزاداری در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گفت: ایمان حضرت عباس(ع) عریان بود و ایشان هیچ احتیاجی به آرایش و زینت اعمالش نداشت، زیرا بری از هرگونه خطایی بودند.

وی افزود: ویژگی خاص حضرت عباس(ع) عبودیت ایشان بود؛ اینکه یک انسان به درجه ای برسد که حضرت سجاد(ع) بیان کنند که عموی من عباس، مقامی دارند که همه شهدا در روز قیامت به این مقام غبطه می خورند.

حضرت عباس(ع) هیچگاه در مسیری غیر از مسیر امامت حرکت نکردند

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: در روایتی دیگر آمده است که همه انبیا، اولیا، صلحا، شهدا و غیر معصومین(ع) به حضرت عباس(ع) غبطه می خورند؛ ایشان در همه عمر، هیچ سایه ای نداشتند؛ چه در دوره امام حسن(ع) و چه در دوره امام حسین(ع)، هیچگاه ایشان در مسیری غیر از مسیر امامت حرکت نکردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اظهارکرد: باید بدانیم که فرزندان زینت حیات ما هستند؛ ولی وقتی از دنیا رفتیم به باقیات ما تبدیل خواهند شد، ولی اگر او را با روح انقلابی بودن و دینی بودن بزرگ کنیم این فرزند خدایی می شود و باعث افتخار ما در دنیا و آخرت می گردد.

وی افزود: امام علی(ع) نیز همین روش را داشتند و وقتی که حضرت زهرا(س) شهید شدند، گفتند؛ به دنبال همسری هستم که فرزندی از ایشان به دنیا بیاید که سلحشور باشد و با معرفتی که حضرت ام البنین(س) داشتند این زوج ایجاد شد و حضرت ابالفضل(ع) به دنیا آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: حضرت عباس(ع) در سن 15 سالگی در صحنه ای از جنگ قرار شد که به میدان بروند و امام علی(ع) نیز به ایشان اجازه جنگ دادند؛ اما مالک اشتر از این کار ابراز نگرانی کرد و پس از این کار حضرت عباس(ع) به وی نگاهی کرد که مالک بیان می کند هیچگاه در عمرم این قدر نهراسیده بودم.

مدیر حوزه علمیه خواهران اظهارکرد: حضرت عباس(ع) با وجود برادری، حسنین(ع) را سید و مولای خود می دانستند و در این محضر جز به اجازه و امر ایشان نمی نشستند؛ ایشان جایگاه خود و ولی خود را به خوبی درک کرد، جانشان را تقدیم می کردند.

وی افزود: پس از این جایگاه است که خداوند ایشان را باب الحوائج قرار داد زیرا ایشان همه زندگی خود را برای خدا گذاشتند، هیچ چیزی برای خود نخواست و از لحظه لحظه های عمر و هر قطره خون و ذره ذره های دارای شان برای خدا استفاده می کنند و به همین خاطر است که خداوند به ایشان این جایگاه را دادند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: هر کسی که به این جایگاه برسد، خداوند وی را باب الحاجات می کند و حضرت عباس(ع) الگوی همه عارفان و شهیدان عالم است زیرا ولایت داشتند و با ولایت همه زندگی خود را تقدیم کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha