سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اهدای خون در هند

حوزه/ شیعیان و عزادارن امام حسین (ع) در استان اوتارپرادش هندوستان، امسال هم در حاشیه مجالس عزاداری حسینی خود اقدام به برپایی «پایگاه‌های حسینی اهدای خون»  کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،در حالی که برخی رسانه‌های غربی با سوء استفاده از تصاویر قمه‌زنی مردم برخی نقاط جهان، سعی در بدنام کردن شیعیان و مراسم شکوهمند عاشورا دارند، شیعیان و عزادارن امام حسین (ع) در استان اوتارپرادش هندوستان، امسال هم در حاشیه مجالس عزاداری حسینی خود اقدام به برپایی «پایگاه‌های حسینی اهدای خون»  کردند. این پنجمین سال پیاپی است که در ایام محرم، سازمان‌های اسلامی شیعیان در هند علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری حسینی، با تأسی از فداکاری سالار شهیدان و پیام عاشورا کمپ اهدای خون برپا می‌کنند. 

همچنین به مناسبت اربعین حسینی در شهر عليگره هندوستان، با مشارکت بانک خون این شهر مراسم اهدای خون برگزار خواهد شد.

نادر عباس از مرکز هماهنگی مجالس عزاداری علیگره با تأکید بر این که این کار با روح اسلام که خدمت به بشریت است سازگاری دارد گفت: ما به عزاداران حسینی این امکان را می‌دهیم که اهدای خون را جایگزین قمه زنی کنند.

کانون اهدای خون حسینی در لکهنو هم امسال برپاکننده کمپ اهدای خون در روزهای اولیه دهه محرم بود. این مرکز در اطلاعیه خود به این مناسبت گفت: به عنوان بخشی از هدیه خود به هفتاد و دو شهید کربلا و برای ایجاد آگاهی درباره اهمیت اهدای خون در میان مسلمانان، این مرکز با همکاری دانشگاه پزشکی لکهنو اقدام به برپایی کمپ اهدای خون کرده است. ما امیدواریم این کار به نجات جان انسان‌ها کمک کند.

گفتنی است این ابتکار شیعیان، مورد استقبال بسیاری از عزاداران حسینی و نیز مردم سایر اقشار جامعه در هندوستان قرار گرفته است و در دهه محرم امسال مقدار زیادی خون به نیازمندان اهدا شد.

خاطر نشان می‌شود بسیاری از علمای شیعه به صراحت در مورد جایز نبودن اقداماتی مانند قمه زنی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) فتوا داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha