چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار سفیر مصر در عراق با رئیس اوقاف شیعی

حوزه/ سید علاء الموسوی گفت: ما دوستدرا مصر و مردم مصر هستیم و بر این باوریم که اسلام محبت پیامبر(ص) و اهل بیت پیامبر(ص) رابط حقیقی میان دو ملت است و البته به نظر ما همه ما باید به عقاید دیگری احترام بگذاریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» احمد حسن درویش، سفیر مصر در عراق روز گذشته با سید علاء الموسوی رئیس اوقاف شیعیان عراق دیدار و طرفین درباره بسته شدن مسجد الحسین قاهره در روز عاشورا بحث و گفتگو کردند.

سفیر مصر در این دیدار گفت: سفارت مصر در عراق حلقه اتصال عراق و مصر برای رسیدن به دیدگاهی مشترک در راستای منافع اسلام است؛ چراکه اسلام و مسلمانان در معرض حملات تفرقه انگیز قرار دارند.

سید علاء الموسوی نیز در این دیدار تاکید کرد: ما دوستدرا مصر و مردم مصر هستیم و بر این باوریم که اسلام محبت پیامبر(ص) و اهل بیت پیامبر(ص) رابط حقیقی میان دو ملت است و البته به نظر ما همه ما باید به عقاید دیگری احترام بگذاریم.

وی افزود: وزارت اوقاف مصر باید با الازهر ارتباط بیشتری داشته باشد تا بتواند گام های مؤثرتری در راستای نزدیک ساختن دیدگاه های میان دو کشور و دو ملت بردارد.

رئیس اوقاف شیعی عراق در پایان دیدار نامه ای به خط خود خطاب به وزیر اوقاف مصر به سفیر مصر تحویل داد و در این نامه بر ضرورت ارتباط بیشتر میان طرفین تاکید کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha