پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله بروجردی

مسجد از جایگاه جلیلی نزد خداوند متعال و نزد مسلمانان برخور دار است و مساجد از آنِ خداوند می باشند، ینابراین در ساختن مسجد باید در حد توان کوشید.

خداوند متعال در قرآن می فرماید:

 إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ توبه/18

مسجدهای خدا را کسانی عمارت می کنند که به خدا و روز قيامت ايمان آورده اند

حکایت؛ در زمان مرجعيت آيت الله العظمى بروجردى قدس سره شريف قرار شد تا در شهر هامبورک آلمان، مسجد و مركزى براى نشر تعاليم اسلام ساخته شود.

 آيت الله بروجردى، شخصى را به هامبوک براى تهيه زمين براى این مسجد فرستاد آن شخص رفت و زمينى تهيه و خريدارى كرد و به محضر آقاى بروجردى بازگشت اما بعضى به آقاى بروجردى خبر داده بودند كه زمين خريدارى شده در جاى مطلوب و مرغوب نيست، آقاى بروجردى به آن شخص فرمود: شنيده ام، زمين خريدارى شده در موقعيت مناسبى قرار ندارد، و اين براى جامعه كه ارزش را در زيبائى ظاهرى مى بيند و مکان های مذهبی شان از ساختمان هاى مجلل و زيبا برخوردار است، صلاح نيست.

آن شخص گفت: آقا! يعنى مى فرماييد در بالاى شهر هامبورک و در كنار دريا، زمين تهيه كنيم؟ آن جا خيلى گران است.

ايشان فرمودند: بله در جاى مناسب تهيه كنيد، من هزينه اش را تأمين مى كنم، شما تصور مى كنيد براى من زمين مى خريد!؟ خير اين مكان برای خداوند و به نام امام زمان (عج) است، بايد در جاى آبرومندى باشد كه باعث تحقير مسلمين نشود، سرانجام مسجد اعظم بندر هامبوک در زمين بسيار خوبى به مساحت تقريبا چهار هزار متر مربع در كنار درياچه آلاستر ساخته شد. 1

باید به مسجد از دل و جان سینه خیز رفت                این کار عاشقانه به فتوای دین رواست 2

1.    با اقتباس و ویراست از کتاب داستانها و حکایتهای مسجد

2.    سید جلال موسوی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha