شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 361012
۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
سلوک عاشورایی

حوزه/ کتاب «سلوک عاشورایی» سلسله جلسات اخلاق و معارف اسلامی به قلم آیت الله آقا مجتبی تهرانی با محوریت حق و باطل تدوین یافته است.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب یادشده، ششمین حلقه از سلسله مباحث سلوک عاشورایی است که به تحلیل قیام و انقلاب امام حسین (ع) براساس عنصر «حق و باطل» اختصاص داشته و در محرم الحرام 1429 مطابق با دی ماه 1386 از سوی استاد ایراد گردیده است.

کتاب «سلوک عاشورایی» در 22 جلسه ارائه شده که در هر فصل، موضوعات و زیرشاخه هایی را مورد بررسی قرار می دهد.

«جایگاه بحث حق و باطل در قیام امام حسین (ع)» و «قیام و حرکت امام، با علم به عاقبت بود» دو مبحث اصلی جلسۀ اول را تشکیل داده است.

در جلسه دوم پنج عنوان به بحث گذاشته شده که عبارتند از: «بررسی معنای کلمۀ حق»، تنها ابزار شناسایی حق»، «ویژگی ها و آثار حق و باطل»، «دلیل گریز انسان از راه حق» و «تطبیق بحث با قیام امام حسین (ع)».

برخی از عناوین اصلی جلسات سوم تا بیست و دوم شامل: «احکام الهی و خواسته های انسان»، «جایگاه عقل سلیم در مواجهه با حق»، «عوامل اخلال در شناسایی، اظهار و عمل به حق»، «اصلی ترین خطر برای جامعه اسلامی»، «تقوی، شرط لازم برای کسب شعور دینی»، «ابعاد مختلف وجودی انسان در رابطه با حق»، ابعاد بیرونی پذیرش حق»، رابطۀ اقامۀ حق و عمل به حق»، «ترس از ذلت، یکی از عوامل یاری نکردن حق»، «دو وجه افتراق حق و باطل» و..... می باشد.

کتاب «سلوک عاشورایی» سلسله جلسات اخلاق و معارف اسلامی به قلم آیت الله آقا مجتبی تهرانی در 341 صفحه از سوی مؤسسه فرهنگی پژوهشی مصابیح الهدی منتشر شده است.

علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی به نشانی: www.mojtabatehrani.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha