سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، یکی از الزامات و بایسته های تقویت نظام شیعی را تلاش هدفمند به منظور افزایش جمعیت کشور عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که این که برآیند کلی سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در سطح کلان کشور باید در راستای افزایش جمعیت باشد، ابراز داشت: اگر ما نسبت به روند کاهش جمعیت در سال های اخیر به نسبت میزان و ضریب دهه های گذشته بی توجه و کم توجه باشیم ، قطعاً خسارت بزرگی به کشور و انقلاب در آینده وارد می شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به مساله افزایش جمعیت با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و علما و بزرگان گفت: حقیقتاً برای پرهیز از دچارشدن کشور و نظام شیعی ما به آفات و آسیب های کاهش جمعیت، باید فکر و برنامه اساسی برای این مساله داشت.

استاد حوزه علمیه قم در عین حال وجود بسترها و زیر ساخت های لازم در کشور را برای رشد جمعیت بسیار ضروری دانست و افزود: واقعیتی که وجود دارد این است که زنگ خطر کاهش جمعیت مدت هاست که به صدا درآمده و این موضوع بی شک در درازمدت رشد و توسعه کشور را با مشکل جدی مواجه خواهد ساخت و لذا ما برای پویایی و رشد و بالندگی جامعه اسلامی خود نیاز به رشد جمعیت داریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به هر حال لازم است که دغدغه ها و نگرانی های رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در این خصوص هم از سوی مردم و هم مسئولان کاملاً جدی گرفته شود تا به یاری خدا بدین وسیله زمینه حفظ کیان خانواده و بستر رشد و تعالی جامعه فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha