دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
جمکران با پرچم سرخ امام حسین(ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: در روایات معصومین(ع) استقامت، پارسایی، دارا بودن مکارم اخلاقی و مطیع و فرمانبرداری از امام زمان در همه حال از ویژگی های منتظران حقیقی شمرده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی امشب در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: منتظران واقعی و حقیقی کسانی هستند که در همه حال مطیع و فرمانبردار امام زمان(عج) هستند و جزء اولیای خدا محسوب می شوند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در توصیف منتظران حقیقی امام زمان(عج) این چنین می فرمایند« هر یک از ایشان، بیش از پوست کندن درخت خار با دست خالی در شب تاریک یا نگهداری آتش سوزان چوب درخت تاغ در کف دست در دینداری خود استقامت می ورزند، به راستی که آنان چراغ های هدایت در شب ظلمانی هستند»

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: ای ابو بصیر، خوشا به حال شیعیان و پیروان قائم اهل بیت ما؛ چون آن ها در زمان غیبت او منتظر ظهور او هستند و وقتی آن حضرت ظهور نمایند در زمان ظهورش مطیع و فرمانبردار او خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی به حدیث دیگری از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: هر کس بخواهد در شمار منتظران حقیقی آن عدل منتظَر باشد، باید پارسایی پیشه کند و متخلّق به مکارم اخلاق گردد.

سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: بنابراین کسی که می خواهد جزء منظران واقعی حضرت مهدی صاحب الزّمان باشد باید خود را به این صفات و ویژگی ها آراسته کند و در این راه در تمامی شرایط استقامت بورزد و شکیبایی پیشه کند تا به مطلوب خود برسد.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha