جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
آیت الله عباسعلی صادقی

حوزه/ تولیت حوزه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: طلاب باید با نظم و جدیت به مباحثه بپردازند، چرا که این مهم می تواند قدرت فن بیان را در تبلیغ بالا ببرد، لذا باید در راس برنامه های آموزشی مدارس علمیه قرار گیرد.

آیت الله عباسعلی صادقی قهاره در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، تحصیل، تحقیق و پژوهش، کسب معارف دینی و بهره گیری از اطلاعات سیاسی و فرهنگی را از وظایف طلاب برشمرد و اظهار داشت: طلاب جوان باید با شور و اشتیاق در کلاس های درس شرکت کنند و منزلت و جایگاه خود را در حوزه بدانند. چرا که هر فردی باید قبل از ورود به حوزه به این نکته توجه داشته باشد که وظیفه خطیر هدایت و روشنگری علوم دینی در جامعه را بر دوش خواهد کشید.

وی در ادامه تصریح کرد: طلاب باید از همان ابتدای تحصیل در ابعاد گوناگون اخلاقی برای دیگران الگو باشد، چرا که از وظایف خطیر طلاب ، هدایت افراد جامه است و باید دقت کرد که این امر را از اطرافیان و نزدیکان خود آغاز کنیم.

تولیت مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، فن بیان و خطابه را از ملزومات تبلیغ در جامعه خواند و خاطر نشان ساخت: طلاب باید در راستای ارتقا فن بیان و خطابه تلاش مضاعفی داشته باشند، چرا که فردی در عرصه تبلیغ موفق است که مطالب و مباحث را بصورت روان و شیوا و با توجه به مخاطب شناسی بیان کند.

وی با اشاره به اهمیت مباحثه، تصریح کرد: طلاب باید از همان ابتدای طلبگی با نظم و جدیت در مباحثه های درسی حضور مستمر داشته باشند، چرا که این مهم می تواند قدرت فن بیان را در تبلیغ بالا ببرد، بنابراین با توجه به نقش مهمی که مباحثه دارد باید در راس  برنامه های آموزشی مدارس علمیه قرار گیرد.

آیت الله صادقی قهاره در پایان با اشاره به گسترش مدارس علمیه در سراسر کشور به برکت انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با گسترش مدارس علمیه در اکثر مناطق ایران اسلامی، شاهد خیل عظیم مشتاقان جوان برای تحصیل علوم حوزوی هستیم و با تاسیس مدارس علمیه در شهرستانهای مختلف، طلاب مجبور به دوری از خانواده و دیار خود نیستند و در همان محل زندگی خود با خاطری آسوده در حوزه به تحصیل معارف اسلامی می پردازند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha