یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
استاد فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: یکی از اشکالات فعالیت های آموزش دینی این است که امامت جزو فروع دین شده، ولی اگر امامت نباشد، دین انسان به خطر می افتد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله فاضل لنکرانی عصر امروز در نشست علمی «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» با بیان ا ین  که آیا فقط اربعین در همین پیاده روی خلاصه می شوداظهارداشت: در حقیقت این جریان اربعینی که سیلی از انسان ها و بشر را در این مسیر حرکت می دهد، در محور یک امام شکل می گیرد.

وی گفت: منتقم خون امام حسین(ع) امام زمان(عج) است؛ حال اگر این مطلب روشن شود در اربعین می توانیم ارتباط خود را با امام زمان(عج) بیشتر کنیم.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: پاداش ثواب اربعین یک بعد قضیه است، ولی باید به این فکر کنیم که اگر بشریت را یک قدم به امامت نزدیک کنیم توفیق بسیار بزرگی است.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: اگر بخواهیم مشکلات جامعه خود و بشریت را حل کنیم، و قصد حرکت به سمت پیشرفت و به سمت وعده های الهی داشته باشیم، تا امامت را به دنیا معرفی نکنیم این جریان شکل نمی گیرد.

وی گفت: افرادی که بیان می کنند ظهور علائم ظهور نزدیک شده است، باید این سوال را از خود بپرسند که مردم ما چه میزان با امامت آشنا هستند؛ نباید خود را در یک عوالمی ببریم و با چند جمع و تفریق ظهور را تخمین بزنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: اگر روی این مساله کار کردیم و فرهنگ امامت، فرهنگ زیادی از مردم جهان را فراگرفت، زمینه ظهور ایجاد می شود؛ حال اگر این موضوع امامت برای مردم حل نشود این زمینه ایجاد نمی شود.

عدم اعتقاد به رجعت با شیعه بودن سازگاری ندارد

وی افزود: یکی از مسایل مطروحه در زیارت و زیارات دیگر، مساله رجعت است؛ مساله ای که اهل بیت(ع) بیان کرده اند که اگر کسی به رجعت اعتقاد نداشته باشد، شیعه نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: در این ایام باید زیارت اربعین را باز کنیم و به مردم بگوییم که این پیاده روی برای از بین رفتن جهل انسان ها است؛ باید در این موضوع کار کنیم و هیچگاه از آن غفلت پیدا نکنیم.

امامت نباشد دین به خطر می افتد

وی گفت: در مسجد جمکران باید کارهایی انجام دهیم که هر کسی که وارد این مسجد می شود با امامت، آشنا تر شود؛ یکی از اشکالات فعالیت های آموزش دینی این است که امامت جزو فروع دین شده، ولی اگر امامت نباشد، دین انسان به خطر می افتد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: چنین مطلبی که از اصول دین ماست باید برای مردم بیان شود؛ امامت جزو اصلی ترین اصول دین ما است؛ هر درجه که میزان ولایت مداری انسان بالاتر باشد، نماز انسان بیشتر مورد قبول است.

وی افزود: این نشست ها وجلسات باید ارایه راهکارهای عمیق و دقیقی باشد که ما را کمک کند که مردم را با فلسفه امامت بیشتر آشنا کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha