پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی

حوزه/ رئیس دانشگاه قرآن و معارف گفت: اگر بتوانیم در جامعه، توجه مردم را به قرآن جلب کنیم، گره اجتماعی حل خواهد شد؛ نسل جوان باید با قرآن در آمیزد تا بتواند در همه عرصه ها به توفیق برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام المسلمین احمد عابدی، در مراسم افتتاحیه جشنواره قرآن وعترت دانشجویان که در سالن همایش‌های مدرسه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، گفت: قرآن، از  این که ثقل نبوی است و در میان امت اسلامی به یادگار مانده است، جایگاه بسیار والایی نزد اهل بیت(ع) داشته است.

وی افزود: ائمه(ع)  به عنوان بالاترین مراجع و منابع فیض الهی در روی زمینه بهترین مفسران قرآن هستند؛ در همین زمینه تفاسیر و احادیث تفسیری بسیاری از اهل بیت(ع) به یادگار مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به سه تفسیر قرآن منصوب به امام صادق(ع) گفت: قرآن در  نزد اهل بیت(ع) از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و همیشه با اهل بیت(ع) عجین بوده و هیچگاه نیز از این حضرات جدا نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ گواهی داده است که سرمبارک امام حسین(ع) در هنگام انتقال به مصر در صندوقی که توسط شیعیان قرارداده شده بود ،قرآن می خواند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن خاطرنشان کرد: امام علی(ع) بیان فرمودند، مردم باید به هر آنچه که قرآن در خصوص خداوند و صفات الهی بیان می کند اکتفا کنید، زیرا بدون قرآن باب معرفت خداوند همیشه بسته  خواهد بود.

وی گفت: فراگیری قرآن در اسلام یک اصل است که هیچ چیزی جای آن را نمی گیرد؛ یعنی حتی اگر کسی تمام عمرش را به فقه و فقاهت و کمک به فقرا بگذراند، ولی قرآن نداند در روز قیامت باید ابتدا قرآن را فراگرفته و سپس به بهشت برود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد:امام علی(ع) قرآن را باب معرفت الله بیان کرده است؛ قرآن است که ما را به هویت معرفتی و الهی آشنا می کند و وظیفه ما را در قبال خداوند مشخص می کند.

وی گفت: قرآن است که پیام خداوند را در خصوص نظارت بر بندگان در همه وقت و همه حال بیان می کند؛ توحید یکی از مهمترین پیام های قرآن است و سعی می کند رابطه بنده و خالق را در عالی ترین سطح خود بیان کند.

حجت الاسلام المسلمین عابدی با بیان این مطلب که خداوند از آب به موج و رگ گردن به انسان نزدیک تر است، خاطرنشان کرد: خداوند هم جلوه رحمانی و محبت خود را به انسان در قرآن بیان کرده است و هم نظارت خود بر انسان را یادآور می شود.

وی گفت: اگر بتوانیم در جامعه، توجه مردم را به قرآن جلب کنیم، گره اجتماعی حل خواهد شد؛ نسل جوان باید با قرآن در آمیزد تا بتواند در همه عرصه ها به توفیق برسد؛ باید همه ابعاد زندگی  هوشی و حسی خود را در خدمت قرآن قرار دهیم و این کتاب آسمانی را برای همه جهانیان معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha