دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حاج فاضل مهدي، مسئول خيمه گاه امام حسين عليه السلام

حوزه / مسئول خيمه‌گاه امام حسين عليه السلام با اشاره به آغاز پياده روي زائران عراقي و ايراني براي شركت در اجتماع باشكوه اربعين حسيني، از آمادگي كامل براي خدمت رساني به زائران آن حضرت خبر داد و گفت: تمام امكانات خود را در اختيار زائران قرار مي دهيم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه حج ، حاج فاضل مهدي، مسئول خيمه گاه امام حسين عليه السلام با اشاره به فرا رسيدن ماه صفر و آغاز پياده روي زائران عراقي و ايراني براي شركت در اجتماع باشكوه اربعين، از آمادگي كامل براي پذيرايي از زائران آن حضرت خبر داد.

وي با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته از سوي آستان مقدس حسيني و آستان مقدس عباسي براي خدمت رساني هرچه بيشتر به زائران ايراني كه از مرز مهران، سمت كوت و مرز شلمچه وارد كشور عراق مي شوند، گفت: تمام برنامه ريزي ها براي آن است كه زائران به سلامتي به كربلا برسند.

مسئول خيمه گاه امام حسين عليه السلام با بيان اينكه طي سال هاي گذشته، تجربه بسيار خوبي براي برپايي اجتماع باشكوه اربعين به دست آورده ايم، افزود: اگرچه امكانات كشور عراق محدود است اما براي پذيرايي از زائران آمادگي كامل داريم، برخلاف كشور عربستان كه با همه امكاناتش در اداره زائران بيت الله الحرام ناتوان بود.

آماده سازي خيمه گاه حسيني براي پذيرايي از زائران

وي تعداد زائران ايراني كه امسال براي زيارتي اربعين وارد كربلا مي شوند را 3 تا 5 ميليون نفر و تعداد كل زائران را 15 تا 18 ميليون نفر پيش بيني كرد و گفت: مدرسه اي به مساحت 2215 متر مربع در كنار خيمه گاه خريداري و تخريب شده است و فضاي موجود براي پذيرايي و استراحت زائران در حال آماده سازي است.

حاج فاضل با اشاره به طرح توسعه حرم حضرت سيدالشهدا عليه السلام و ساخت صحن جديد عقيله بني هاشم عليها السلام كه فضاهاي اطراف خيمه گاه را براي رفت و آمد زائران با محدوديت هايي مواجه كرده است، ابراز اميدواري كرد كه به زودي اين محدوديت ها برداشته شود.

وي همچنين از زائران خواست كه نهايت همكاري را با مسئولان امنيت شهر مقدس كربلا و افرادي كه به عنوان داوطلب از استانهاي ديگر براي خدمت رساني به شهر مقدس كربلا مي آيند داشته باشند تا اربعين امسال مانند سال هاي گذشته باشكوه و در سلامت كامل به پايان برسد.

زائران به موكب هاي شناخته شده مراجعه كنند

مسئول خيمه گاه امام حسين عليه السلام با بيان اينكه برنامه ريزي هاي مناسبي براي امنيت عزاداران انجام شده است اما به زائراني كه از مرز مهران، شلمچه و مرزهاي ديگر وارد عراق مي شوند توصيه كرد كه براي استراحت و تغذيه به موكب هاي شناخته شده كه در طول مسير قرار دارند مراجعه كنند.

وي افزود: وضعيت بهداشت در اين ايام مناسب نيست، زائران مراقب باشند به هر دكه اي كه غذا توزيع مي كند، مراجعه نكنند؛ البته از سوي مسئولان و محبان اهل بيت عليهم السلام در ايران اسلامي هيأت هايي در طول مسير به زائران امام حسين عليه السلام خدمت رساني مي كنند، كه مراجعه به آنها توصيه مي شود.

زائران به شايعات توجه نكنند

حاج فاضل با اشاره به اينكه در طول مسير نيروهاي امنيتي عراق، سلامت مسير را تأمين مي كنند و تمام امكانات خود را براي اين امر به كار مي بندند، اما از زائران خواست كه هوشياري خود را از لحاظ امنيتي بالا ببرند، از راه هاي اصلي حركت كنند و به شايعات اعتنا نكنند.

وي با بيان اينكه در طول مسير پياده روي برخي افراد به زائران مراجعه مي كنند و تقاضاي ميزباني آنان را دارند، گفت: خانه هاي اطراف مسير پياده روي زائران از محبان اهل بيت عليهم السلام هستند و دوست دارند از زائران آن حضرت پذيرايي كنند اما زائران مراقب باشند كه از مسير اصلي تعيين شده خارج نشوند.

مسئول خيمه گاه امام حسين عليه السلام تأكيد كرد: مسيرهاي اصلي پياده روي تا داخل كربلا بسيار امن است و محبان اهل بيت عليهم السلام در اين مسير حضور دارند و خدمت به زائران را افتخار مي دانند، هيچ مشكلي وجود ندارد، اما در مسيرهاي فرعي نيز وجود دارد كه نبايد از آنها استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha