سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
رونمایی از آثار پژوهشکده فقه و حقوق

حوزه/مراسم رونمایی از سه اثر جدید پژوهشکده فقه وحقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه در محل این پژوهشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خادمی کوشا مدیر گروه فقه پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: این گروه در راستای نیاز به نیازهای علمی جامعه و جامعه جهانی، موفق شد در سال جاری، سه اثر در این زمینه عرضه کند.

وی افزود: هر سه اثر توانسته‌اند، پاسخگوی نیاز و رفع خلائی در این زمینه باشد که با تلاش اعضای هیئت علمی این پژوهشکده انجام شده است.

مدیر گروه فقه پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: کتاب قواعد فقه، دانشنامه اصولیان شیعه و مبانی و ادله اصول فقه در این مراسم رونمایی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خادمی کوشا بیان کرد: جلد اول کتاب دانشنامه اصولیان شیعه منتشر شده بود و امسال جلد دوم این کتاب نیز منتشر شد.

وی افزود: این کتاب دارای ویژگی های منحصربه فردی است؛ این کتاب ضمن معرفی اصولیان شیعه، زندگی نامه علمی این علما را بیان کرده است؛ روش شناسی، مکتب شناسی و تاثیر و تاثیر دانشمند اصولی از مباحث علمی دانشمندان گذشته، در این کتاب بیان شده است.

مدیر گروه فقه پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: این کتاب توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا ضمیری تالیف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خادمی کوشا بیان کرد: ماخذ شناسی قواعد فقهی در عرصه خود بی نظیر است؛ این کتاب همه قواعد فقهی و منابع آن را بیان کرده است و تمام دانشمندان این عرصه را نیز معرفی کرده است که این کتاب توسط حجت الاسلام والمسلمین فرحناک تالیف شده است.

وی در پایان افزود: این کتاب در گروه وابسته به فقه این پژوهشکده و توسط حجت الاسلام والمسملین صرامی نوشته شده است که دارای اهدافی چون نگاه ثانوی و بیرونی به دانش اصول فقه و مقایسه بین منابع و ادله اصول فقه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha