شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ منابع مالی که برای احداث پروژه های مختلف در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد از بیت المال است و آنها باید با رعایت کامل استانداردها پروژه ها را احداث نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین که به مناسبت هفته ایمنی راه ها برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در این حوزه، اظهار کرد: تأمین ایمنی راه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید با حساسیت دنبال شود.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند مسلمان باید کار خود را محکم انجام دهد و ضروری است پروژه ها، به ویژه آنهایی که با جان مردم در ارتباط هستند، با رعایت کامل اصول ایمنی و استاندارد احداث شوند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر این که نباید پیمانکاران در احداث پروژه ها کوتاهی و سهل انگاری کنند، افزود: منابع مالی که برای احداث پروژه های مختلف در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد از بیت المال است و آنها باید با رعایت کامل استانداردها پروژه ها را احداث نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، بر هم اندیشی مسئولان و مجریان در کارها و پرهیز از نگاه های تک بعدی به مسائل تأکید و خاطرنشان کرد: باید همه بخش هایی که مجری احداث یک طرح هستند تا پایان پروژه و زمان بهره برداری، دغدغه اجرای درست آن را داشته باشند و این معنای واقعی عمل صالح است.

وی با بیان این که خداوند همواره انسان ها را به صورت گروهی دعوت به تقوا کرده است، ادامه داد: انجام عمل صالح به صورت انفرادی امکانپذیر نیست و این مهم با همیاری و همکاری همه اقشار جامعه در سطوح مختلف محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، انجام گروهی و جمعی کارها را یک مهارت بسیار مهم دانست و بیان کرد: ممکن است در رفتارهای فردی عمکرد خوبی داشته باشیم، اما باید تلاش کنیم از فن و مهارت با جمع بودن بهره مند شویم تا بتوانیم به نقش متعهدانه خود عمل کنیم.

امام جمعه قزوین به کاهش آمار تلفات انسانی در حوادث رانندگی در استان قزوین اشاره کرد و افزود: علاوه بر راه و شهرسازی، دستگاه های دیگری نیز مسئول تأمین ایمنی راه ها هستند و همه باید دست به دست هم دهند تا آمار تلفات کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به این که ظاهراً خیلی از تلفات از ناحیه خودروهای بی کیفیت است، ادامه داد: باید همه دستگاه های مرتبط با افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده ای مانند تولیدکنندگان خودرو و قطعه سازان دقت در کیفیت را در اولویت قرار دهند و برای کاهش تلفات جاده ای تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، ارتقاء فرهنگ رانندگی و کیفیت محصولات حمل و نقل را ضروری دانست و یادآور شد: بررسی ایمنی جاده ها به ویژه نقاط حادثه خیز و رفع آن توسط کارشناسان متخصص اهمیت بسیار زیادی در کاهش حوادث دارد.

*90 درصد حوادث رانندگی ناشی از خطاهای انسانی است

حامد مانی فر، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین هم در ابتدای این دیدار با بیان این که رعایت سرعت مطمئنه در کاهش حوادث رانندگی بسیار مؤثر است، اظهار کرد: آمارها نشان می دهد 90 درصد حوادث رانندگی ناشی از خطاهای انسانی است.

وی تصریح کرد: پس از خطای انسانی، خودروها در بروز حوادث نقش دارند و عمدتاً خودروهای مسبب حادثه ساخت داخل هستند.

مانی فر بیان کرد: به لحاظ طول آزادراه رتبه سوم و تردد در آزاد راه رتبه دوم را در کشور داریم و این آمار نشان می دهد که این حوزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha