جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ زمانی موفق خواهیم بود و مشکلات کمتر خواهد شد که تمام دستگاه ها به فکر یکدیگر بوده و برای حل مشکلات، همه با هم تلاش کنند؛ اما متأسفانه هنوز این فرهنگ در کشور حاکم نشده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در دیدار رئیس و هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران اظهار داشتند: علما و مراجع در متن مباحث کشور نبوده و در حاشیه قرار دارند؛ اما می توانیم این ادعا را داشته باشیم که مشکلات را درک می کنیم.

ایشان ابراز داشتند: یکی از مشکلات امروز کشور این است که هر نهاد و گروهی به خود فکر کرده و متأسفانه فرهنگ فکر جمعی در مملکت حاکم نیست.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: زمانی موفق خواهیم بود و مشکلات کمتر خواهد شد که تمام دستگاه ها به فکر یکدیگر بوده و برای حل مشکلات، همه با هم تلاش کنند؛ اما متأسفانه هنوز این فرهنگ در کشور حاکم نشده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکی از مشکلات کشور را وجود تندروها دانستند و تصریح کردند: تندروها کسانی هستند که تا صحبت از سرمایه خارجی می شود، مباحثی را مطرح کرده و شروط دست و پا گیری را وضع می کنند.

این استاد درس خارج حوزه فشار خارجی را مشکل بعدی کشور دانستند و گفتند: دشمنان نمی گذارند اقتصاد کشور پیشرفت کند؛ بنابراین فکر جمعی، سعه صدر و مراقبت از نفوذ آنان، از اموری است که باید با دقت بر روی آن برنامه ریزی کرد.

معظم له با اشاره به موضوع اسراف در کشور، بیان داشتند: امروز گروه هایی در کشور وجود دارند که به فکر جامعه نبوده و ماشین های میلیاردی وارد می کنند؛ حال این ماشین ها چگونه و برای چه کسی وارد می شود، معلوم نیست؛ اما اگر بخواهند در داخل فلان جنس تولید شود، ناراحت می شوند؛ زیرا این دسته از انسان ها به فکر تأمین سود خود از راه واردات خارجی می باشند.

ایشان یادآور شدند: متأسفانه امروز مباحث اخلاقی از طریق رشوه، ربا و اسراف متزلزل شده و برای برطرف نمودن این مشکلات نیاز به فکر جمعی و اراده همگانی است.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که بزرگترین نعمت کشور امنیت است، به صحبت اخیر وزیر اطلاعات درباره حادثه فرانسه اشاره کردند و گفتند: این مقام مسئول در سخنان خود جریان فرانسه را هشداری برای کشور دانست؛ اما سوال اینجاست که صرف اعلام هشدار کفایت می کند یا باید کارهای عملی در این باره انجام داد؟.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت وحدت آحاد جامعه، مسئولان و دولت تأکید کردند و ابراز داشتند: دولت نباید خود را از جامعه و ملت جدا بداند؛ بلکه همه باید در یک مسیر حرکت کرده تا مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود.

این مفسر قرآن در پایان خاطرنشان ساختند: اینکه امروز برخی برای انتخابات مجلس با هم مقابله می کنند؛ قطعا نه تنها مشکلات را برطرف نخواهد کرد؛ بلکه مباحث اصلی کشور نیز پیش نخواهد رفت؛ بنابراین تنها راه از بین رفتن مشکلات، اتحاد تمام دستگاه هاست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha