پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از برگزاری همایش بزرگ عالم واقف با محوریت آیت الله العظمی بروجردی به پاس تجلیل از مقام والای این عالم بزرگ جهان تشیع خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، عصر امروز در نشستی با خبرنگاران که با موضوع "وقف و رسانه" که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان برگزار شد، اظهارداشت: رسانه ها با توجه به تاثیر گذاری بالایی که در اذهان عمومی دارند، باید در راستای بیان برکات وقف گام بردارند.

وی با بیان اینکه از وقف در اسلام بعنوان صدقه جاریه و باقیات و صالحات نام برده شده است، تصریح کرد: رسانه ها می توانند با معرفی واقفان و صالحان خیر اندیش، مروج ثبت وقف در حوزه های گوناگون باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه در سامانه سازمان اوقاف ۸۰۰ نیت وقف وجود دارد، خاطر نشان کرد: واقفان خیر اندیش می توانند با مراجعه به این نیات نسبت به ثبت موقوفه های مورد نیاز و جدید اقدام نمایند.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه کمیته های وقف از تمام اقشار و نهادها از جمله وقف و امامان جمعه و جماعات،وقف و مداحان،وقف و سلامت ،وقف و رسانه و...تشکیل شده است، اظهار داشت:این اقشار می توانند با توجه به جامعه مخاطب تبلیغی خود، نسبت به ترویج فرهنگ وقف همکاری نمایند.

وی با اشاره به اینکه هفته سوم آذرماه برنامه های هفته وقف به منظور معرفی وقف و آثار و برکات آن برگزار خواهد شد، گفت:برگزاری همایش یاوران وقف،وقف و رسانه و همچنین برگزاری همایش بزرگ عالم واقف با محوریت ایت الله العظمی بروجردی به پاس تجلیل از مقام والای آن عالم بزرگ جهان تشیع در ایجاد موقوفات متعدد در جهان، از جمله محوری ترین برنامه های هفته وقف در استان است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان افزود: همایش عالم واقف ۱۸ آذرماه جاری در شهرستان بروجرد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عباس زاده در پایان با بیان اینکه درآمد موقوفات براساس نیت واقف هزینه خواهد شد یادآور شد: از ابتدای محرم و صفر امسال تاکنون از محل درآمد موقوفات ۳۰ میلیارد تومان هزینه بین هيئات مذهبی استان لرستان توزیع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha