پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وحید بابادایی تهران

حوزه/ امروز تلاش دشمن برای ضدیت با دین مبین اسلام به فضل الهی و عنایت اهل بیت علیهم السلام ناکام مانده و هرروز بر نورانیت و معنویت اسلام و مکتب ناب تشیع افزوده می گردد.

حجت الاسلام بابادائی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان تهران درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران با اشاره به حضور چندین میلیونی زائران حسینی در اربعین اظهارداشت: در راه پیمایی بزرگ اربعین ما شاهد گردهمایی عظیم و به تعبیرمقام معظم رهبری ظهور ایمان و عشق و شعائربزرگ الهی بودیم.

وی ادامه داد: روایات خاص و ویژه ای داریم که توصیه به زیارت اربعین دارند و چند سالی است که به فضل الهی مسیر برای پیمودن راه پیمایی تا کربلای معلی بازشده و شاهد حضور پرشور زن و مرد و پیر و جوان با پای پیاده تا کربلای معلی هستیم.

حجت الاسلام بابادایی با اشاره به خلق صحنه های زیبا و شگرف در این مانور بزرگ شیعه، گفت: در اوج این لحظات وصف ناشدنی، صحنه های عاشقانه ای وجود دارد و هرکسی با هرتوان و هرآنچه در اختیار دارد به زیارت آمده و یا هرچه دارد را برای پذیرایی از میهمانان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام، تقدیم می کند.

استاد حوزه تهران با قیاس مراسم عظیم اربعین با مراسم حج، یادآورشد: متاسفانه درچندماه گذشته شاهد فاجعه غم باری درمنا بودیم. جمعیتی که درمراسم حج هستند قابل قیاس با خیل عظیم مردمی درمراسم اربعین درکربلای معلی نیست وامکانات کشورعراق نیزبا توجه به این که سال هاست درحال جنگ است، کم و محدود و قابل مقاسه با امکانات وسیع آل سعود نیست، اما متاسفانه هرسال شاهد کشته شدن زائران خانه خدا بوده و امسال نیز این فاجعه بزرگ به وجود آمد. 

معاون تبلیغ حوزه تهران با بیان این که دشمن درخاموش کردن نورانیت اسلام و اهل بیت ناکام مانده است، گفت: در دنیایی که منتظرظهورحضرت حجت ارواحنا له الفدا هستیم و شاهد تقابل حق و باطل ایم، تلاش دشمن برای ضدیت با دین مبین اسلام به فضل الهی و عنایت اهل بیت علیهم السلام ناکام مانده و هرروز بر نورانیت و معنویت اسلام و مکتب ناب تشیع افزوده می گردد.

وی تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه دراین بین به عنوان پرچم داران نهضت حسینی و سربازان امام عصر(عج) به حمد الله عاشقانه در این راهپیمایی بزرگ شرکت داشته و حدود 60 درصد طلاب حوزه های استان تهران درمراسم معنوی راه پیمایی اربعین حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین بابادائی خاطرنشان کرد: طلبه های مدارس علوم دینی که توفیق این حضور را داشته اند، علاوه بر ادای تکلیف شرعی خود از روی عشق و ارادت، دربین مسیر ازاین فرصت طلایی هم بهره گرفته و برای برای تبلیغ دین و معارف اسلامی و همچنین رفع شبهات و جذب دیگران نسبت به آرمان های نظام و انقلاب اقدام  نمودند.

وی افزود: توصیه بزرگان ما نهایت استفاده در مراسم حج برای انتقال پیام انقلاب اسلامی بوده و اکنون نیز درکربلای معلی هم فرصتی پدید آمد تا دیگرانی که ازکشورهای دیگر دراین مراسم معنوی بزرگ حضورداشتند بتوانند اهداف و پیام انقلاب ما را بشنوند.

حجت الاسلام بابادائی در پایان با اشاره به این که دشمن تلاش دارد درچنین اجتماعات گسترده اختلاف افکنی حتی بین شیعیان را ترویج نماید، گفت: اسلام ما دارای منطق است و مولی ما امیرالمومنین علی علیه السلام نیز توصیه به میانه روی و درواقع صعه صدردارند لذا یک انسان شیعه ی امیرالمومنین کسی است که درمواجهه با این مسائل، به دور ازافراط و تفریط باشد چراکه افراط و تفریط گران حتی اگر مسلمان هم باشند دین کاملی ندارند.

. 34/313  

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha