چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
مجله خلق

حوزه/ دو ماهنامه تربیتی اخلاقی خُلُق ویژه مهر و آبان توسط موسسه فرهنگی دارالهدی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه» این دو ماهنامه به عناوینی همچون؛ کلام راهبر: راز ماندگاری عاشورا، تبیین موضوع عُجب در چهل حدیث امام خمینی(ره) حباب شخصیت(3)، محو دلدار: میقات نیاز، آفتاب پنهانی، حواریون اهل بیت(ع)، چشمه زالال، اصول کاربردی تربیت اخلاقی، رحمت الهی، پرسش و پاسخ، ادب عاشورائیان، نامه های ره نما: وصیت نامه آیت الله سید محمد باقر خوانساری، آداب عزای امام حسین(ع)، معرفی کتاب و پایان نامه نقش نماز در سلوک اخلاقی از منظر قرآن و حدیث پرداخته است .

نمونه اعلای اخلاص

در نوشتاری از این  نشریه در خصوص اخلاص امام حسین علیه السلام می خوانیم: یکی از خصوصیت های امام حسین علیه  السلام  این است که حرکت حسین بن علی(ع) حرکتی خالصا، مخلصا و بدون هیچ شائبه برای خدا و دین و اصلاح جامعه مسلمین بود؛ که از نمونه های اعلای اخلاص بود.

هیچ کس با شهدای کربلا قابل مقایسه نیست

در این نشریه به مقام والای شهیدان دفاع مقدس در کلام مقام معظم رهبری اشاره شده است ، در این سخنان آمده است ؛ مکرر عرض کرده ام شهدای زمان ما، با شهدای بدر،با شهدای حنین، با شهدای احد،با شهدای صفّین و با شهدای جمل قابل مقایسه هستند و از بسیاری از آنها بالاترند؛ اما با شهدای کربلا نه. هیچ کس با شهدای کربلا قابل مقایسه نیست. نه امروز، نه دیروز، نه از اول اسلام نه تا آن زمانی که خدای متعال بداند و بخواهد.

 افرادی که مایه امنیت جامعه هستند

مقاله «پرتویی نورانی از زندگی زراره شیبانی» نوشتاری دیگر به قلم  مهدی جعفری می باشد و طی آن به وجود برخی افراد در جامعه اسلامی که مایه امنیت هستند پرداخته است.

در بخشی از این نوشتار آمده است؛ خداوند متعال به سبب وجود برخی افراد، آسیب ها را از جامعه درو می سازد و برخی از افراد مانند ائمه و اصحاب خاص آن بزرگوران را سبب امنیت جامعه می دانند، همچنانکه قرآن کریم در آیه شریفه 33 سوره مبارک انفال وجود پیامبر(ص) را مایه امنیت برمی شمارد.

همچنین در این مقاله، به ویژگی های زراره می پردازد که امام صادق(ع) وی را از افرادی عنوان نمودند که سبب روگردانی بلا می شود. همنشینی با امام(ع)، محبوبیت نزد امام(ع)، مورد اعتماد بودن وی نزد امام(ع)، احیاگر یاد اهل بیت(ع)، مقرب درگاه الهی، امین بر حلال و حرام الهی، حافظ اسرار الهی،دارای مقام اخبات، تسلیم ولایت، دارای حب و بغض خالصانه، حق گویی و راست گویی و صداقت از دیگر ویژگی های این شخصیت اسلام نام برده شده است.

گفتنی است این دو ماهنامه از سوی موسسه فرهنگی دارالهدی و با مدیر مسئولی عبدالعلی حجتیان زاده در ۶۹ صفحه منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه این نشریه می توانند به آدرس؛ قم، خیابان معلم، انتهای کوچه شماره یک، پلاک  159 مراجعه و یا با شماره تلفن 02537737429 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام 22//313

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha