شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سهرابی/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت وقف در حوزه های علمیه، گفت: وقف برای حوزه های علمیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین علت تلاش شده تا واقفان به این سمت سوق داده شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی در همایش بزرگداشت عالم واقف آیت الله میزار احمد مرتضوی بجنوردی، در امام زاده سید عباس(ع) بجنورد، با اشاره به این که رشد معنوی، فرهنگی و اجتماعی جامعه به حضور علما و روحانیان بستگی دارد، ابراز داشت: یکی از وظایف عالمان و روحانیان، معرفی و شناساندن فرهنگ وقف و تبیین اهمیت آن برای جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه وقف کار بسیار ارزشمندی است که در سنت معصومان(ع) دیده می شود، به شخصیت آیت الله مرتضوی بجنوردی به عنوان فردی واقف اشاره کرد که این سنت حسنه حتی در نسل او نیز ادامه  دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به اهمیت وقف در حوزه های علمیه نیز اشاره و خاطر نشان کرد: وقف برای حوزه های علمیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین علت تلاش شده تا وقف های واقفان به این سمت سوق داده شود.

وی افزود: با این کار یعنی احیای موقوفات در حوزه های علمیه، یک روحانی می تواند از تهدیدهای فرهنگی و اعتقادی که ممکن است به یک محله یا روستا آسیب بزند، جلوگیری کند.

حجت الاسلام سهرابی همچنین با اشاره به 104 وقف جدیدی که در خراسان شمالی ثبت شده، اظهار داشت: این آمار نشان می دهد که فرهنگ وقف 50 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha