جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید احمدی میرعمادی

حوزه/ شیعیان باید از سیره علمی و عملی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) الگو بگیرند و در تمام مراحل زندگی به دنبال تحقیق و پژوهش باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی، امروز در مراسم سالروز عزاداری شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، در مدرسه حوزه کمالیه خرم آباد، فرهنگ رضوی را فرهنگ علم و دانش برشمرد و تصریح کرد: شیعیان باید از سیره علمی و عملی امام هشتم الگو بگیرند و در تمام مراحل زندگی به دنبال تحقیق و پژوهش باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه امام رضا(ع) ملقب به عالم آل محمد (ص) هستند، خاطرنشان کرد: حیات علمی امام رضا(ع) به گونه ای بود که در برابر تمام ادیان و فرقه های گوناگون عصر خود جلوه گری می کرد.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: توان علمی امام رضا(ع) از طریق مناظراتی که با علما و دانشمندان داشتند، به نمایش گذاشته می شد و نزدیکان ایشان به خاطر توان علمی بالا از امام(ع) بعنوان اعلم الناس یاد می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، شخصیت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را سرشار از زهد و تقوا دانست و افزود: بخشش و رسیدگی به فقرا وکمک به نیازمندان بخشی از ویژگی های بارز اخلاقی آن امام همام بوده است.

وی با بیان این که خلق نیکو، مدارا با دیگران، مهربانی با مردم از دیگر خصلتهای اخلاقی امام هشتم شیعیان بوده است، تصریح کرد: خلق نیکو و مدارا با دیگران در ایشان به اندازه ای بود که حضرت را امام رئوف و پناه مظلومان برشمرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه شیعیان و ایرانیان باید با گسترش سبک زندگی رضوی، از حضرت الگو گیری کنند، خاطر نشان کرد: برای گسترش سبک زندگی رضوی، مبلغان، معلمان و دستگاه های اجرایی باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha