پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
موحدی امام جمعه تویسرکان

حوزه/ امام جمعه تویسرکان در مراسم گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به قدمت ۴۰۰ ساله حوزه علمیه در این شهرستان، گفت: این شهر ۲۳ شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از تویسرکان، عصر امروز مراسم گرامیداشت سالروز «وحدت حوزه و دانشگاه» با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درسالن فردوسي تویسرکان برگزار شد.

امام جمعه تویسرکان در این مراسم با اشاره به قدمت 400 ساله حوزه علمیه در شهرستان، این شهر را خطه‌ای فرهنگی و حوزوی دانست که 23 شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، با قدردانی از ستاد برگزاری مراسم، میراث‌داری شهدا را افتخاری ارزشمند عنوان کرد و یاد و خاطره شهید دکتر مفتح را گرامی داشت.

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز دکتر قاضی‌زاده هاشمی را یکی از خادمان نظام اسلامی خواند و گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها بر این موضوع که «بیماران فقط باید دغدغه بیماری داشته باشند»، تاکید می‌کردند که این امر با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم محقق شد.

حبیب مومیوند با تأکید بر اینکه شهرستان تویسرکان با برخورداری از ظرفیت‌های ارزشمند، قابلیت تبدیل به قطب دانشگاهی را دارد، خواستار توجه به این امر شد.

وی، شهید آیت‌الله مفتح را به عنوان را یکی از شاگردان ممتاز امام راحل دانست و گفت: این بزرگوار توفیق استادی دانشگاه و حوزه را داشت و در راستای پیوند بین این دو بخش مهم، خدماتی بسیار ارزنده انجام داد که همه ما نیز باید با توکل بر خدا و اهل بیت (ع) و الگوپذیری از شهدا در این مسیر منسجم و محکم گام برداریم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز شهید مفتح را به عنوان چهره ماندگار انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: امید است اهداف شهادت این بزرگوار را مد نظر قرار داده و به نحو شایسته‌ای از آن استفاده شود.

محمدمهدی مفتح با اشاره به محبت دکتر هاشمی به مردم تویسرکان برای پرداخت کل قیمت دستگاه سی.تی.اسکن توسط وزارت بهداشت؛ اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط وزیر شجاع بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بسیار ارزشمند دانست.

در پایان این مراسم نیز  ادامه تفاهمنامه بین حوزه علمیه و دانشگاه‌های تویسرکان امضا شد.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha