سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دارالافتاء مصر

حوزه / در پاسخ به رفتارهای ضداسلامی، دارالافتاء مصر با همکاری موسسات اسلامی بین‌المللی ، رصدخانه‌ای با موضوع پدیده اسلام‌هراسی تشکیل می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دارالافتاء مصر با همکاری موسسات اسلامی بین‌المللی ، رصدخانه‌ای با موضوع پدیده اسلام‌هراسی تشکیل می دهد.

هدف از شکل گیری این رصدخانه،  بررسی چگونگی مقابله با این پدیده و کاهش تاثیر آن بر مسلمانان و از همه مهمتر تصحیح دیدگاه‌های غلط راجع به اسلام اعلام شده است.

مسئولین دارالافتاء ، تشکیل این رصدخانه را در پاسخ به افزایش برخورد‌ها و حملات خصمانه علیه مسلمانان در مناطق مختلف و محکوم‌سازی دیدگاه‌های نژادپرستانه ضداسلامی سیاستمداران و رسانه‌ها در سرزمین‌های غربی و اروپایی عنوان کردند. آن‌ها سعی دارند روش‌های درست و مناسب روبرویی با تبلیغات و ادعاهای رسانه‌ای را به صورت علمی ارائه دهند.

مسئولین دارالافتاء همچنین به منظور رساندن پیام خود به مردم کشور‌های مختلف، قصد دارند از زبان‌ها و گویش‌های بین‌المللی در این رصدخانه استفاده کنند.

دارالافتاء مصر ابراز داشت: راه درست برای حل این مشکل بررسی و تجزیه و تحلیل علمی اتفاقات و حوادثی است که منجر به ایجاد جرایم نفرت‌محور علیه مسلمانان شده است. متاسفانه ظهور گروه‌های تکفیری و افراطی گریبا‌نگیر دنیای اعراب و مسلمانان شده و آن‌ها در تلاش برای برهم زدن رابطه حسنه میان مسلمانان و سایرین مردم خصوصا در کشور‌های غربی هستند. 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha