شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله بنابی - مدیران و اساتید مدارس علمیه یزد

حوزه/ آیت الله بنابی گفت: تدریس در حوزه بزرگترین تجارت برای انسان است، زیرا زمانیکه استادی ۶۰ سال از عصر خود را صرف تدریس در حوزه می کند در واقع میلیون ها سال تدریس کرده است زیرا با انتقال مطالب و دانش خود به طلبه ها باعث شده است تا نسلی اینگونه فکر کنند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» از یزد،آیت الله عبدالمجيد باقری بنابی، در نشست اخلاقی در جمع مدیران، معاونین و اساتید مدارس علمیه استان یزد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، به نقش بارز روحانیون در طول تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: با همه خفقان و سرکوب هایی که در ادوار مختلف تاریخ وجود داشته روحانیون و طلاب اسلام را حفظ کرده و اکنون به دست ما حوزویان سپرده اند. 

مدیر حوزه علمیه بناب خطاب به مدیران و معاونین مدارس علمیه گفت: اگر در مدرسه ای با تعداد کمی طلبه روبه رو هستید، نگویید که 10 الی 20 طلبه بیشتر نداریم، بلکه باید به این نکته توجه داشته باشید که این طلاب اگر به درستی آموزش ببینند در آینده می توانند هزاران نفر را تحت تأثیر قرار دهند.

وی گفت: درس و تعلیم دادن طلاب در حوزه علمیه بزرگترین تجارت برای انسان است، زیرا زمانی که استادی 60 سال از وقت خود را صرف تدریس در حوزه می کند، در واقع میلیون ها سال تدریس کرده است، زیرا با انتقال مطالب و دانش خود به طلبه ها، باعث شده تا نسلی این گونه فکر کنند.

آیت الله بنابی با بیان اینکه اساتید، مدیران و معاونین مدارس به واسطه نقش بی بدیلی که در شکل دهی افکار و شخصیت نسل آینده دارند، باید جایگاه خود را مهم ارزیابی کنند، ادامه داد: بسیاری از افراد در روز قیامت وقتی که زمان محاسبه اعمالشان می شود، متوجه می شوند که هزاران شاگرد را تعلیم داده اند، این افراد که از باخبر شدن این موضوع تعجب می کنند و علت را جویا می شوند، به آن ها گفته می شود که این شاگردان یا مستقیماً توسط خود شما آموزش دیده اند و یا اینکه شاگردان شما آن ها را تعلیم داده اند و یا اینکه از کتب شما بهره برده اند. 

جهادگران علمی حوزه با امام زمان(عج) معامله دنیایی نداشته باشند

وی به اساتید، مدیران و معاونین مدارس توصیه کرد: اکنون که در حوزه مشغول جهاد بزرگ علمی هستید، نه تنها با تمام توان کار و تلاش کنید، بلکه باید در قبال کاری که برای حوزه علمیه انجام می دهید با امام زمان(عج) معامله دنیایی نداشته باشید و حتی اگر این امکان برای شما وجود دارد که منبع درآمد دیگری برای خود فراهم آورید از حوزه حقوقی را هم دریافت نکنید. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نکات تربیتی و آموزشی که باید اساتید در مواجهه با طلاب آن را به کارگیرند، اشاره و تصریح کرد: در هنگام تدریس از اتلاف وقت و صحبت متفرقه پرهیز کنید و اگر می بینید طلاب به خوبی دل به درس خواندن نمی دهند برخلاف گذشته که آنان را به مدرسه دیگری تبعید می کردند، خود را همانند پدری که از فرزندان خود قهر می کند، تبعید کنید، اما به این نکته توجه داشته باشید که این نیامدن شما سرکلاس درس باعث خوشحالی طلاب نشود، بلکه به گونه ای عمل شود که طلاب سرشکسته از اشتباه خود به سراغ شما بیایند.

بر پایه این گزارش، در پایان جلسه هرکدام از مدیران و معاونین با مشکلات آموزشی و تربیتی که در مدارس خود با آن مواجه هستند را بیان و از نظرات آیت الله بنابی بهره مند شدند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha