چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کتاب "محی الدین الهی قمشه ای: حکیم معرفت و محبت"

حوزه/ تحقیق گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی در قالب کتاب «محی الدین الهی قمشه ای: حکیم معرفت و محبت» به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای دومین بارتجدید چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» پژوهش حاضر، که به کوشش حجت الاسلام و المسلمين ابوالحسن غفاری سامان یافته است، مجموعه مقالاتی است که به مناسبت همایش (محی الدین الهی قمشه ای، حکیم معرفت و محبت) سامان یافته و به تازگی به چاپ دوم خود رسیده است.

در این کتاب علاوه بر معرفی حکیم الهی قمشه‌ای که به خودی‌خود کاری ارزشمند و تکریم علم و معرفت است، فرصتی فراهم شده است تا علاوه بر آشنایی با نقش مهم او در تربیت شاگردان نام‌آور، تأثیر او در رشد و توسعه حکمت  و عرفان و دیگر شاخه‌های علوم اسلامی بررسی شود.

در این کتاب سعی شده تا ضمن آشنایی با دیگر اندیشه‌های حکیم الهی قمشه‌ای، دست‌مایه بیشتر مقالات در راستای مسئله محبت و عشق قرار گیرد، بلکه بتوان با ترسیم درست و عالمانه مسئله عشق، ذهنیت‌های نادرست و منفی در تفسیر عشق را اصلاح و از این رهگذر خدمت مناسبی به جامعه علمی و فرهنگ‌سازی شایانی در جامعه در این باره صورت گیرد.

 این کتاب شامل سه بخش:پیام و سخنرانی‌های همایش ، اندیشه‌های فلسفی عرفانی و بررسی عشق و محبت می باشد.

لازم به ذکر است که چاپ دوم کتاب "محی الدین الهی قمشه ای: حکیم معرفت و محبت"به کوشش حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن غفاری با قیمت 50000 تومان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می توانند به نشانی www.poiict.orgمراجعه کنند.

انتهای پیام   313/17

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha