یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نشریه حورا

حوزه/ شماره ۴۸ دو ماهنامه علمی، فرهنگی و اجتماعی زنان«حورا»، با آثار و گفتارهایی از صاحب‏نظران و کارشناسان علوم انسانی با محوریت تحولات معنایی عشق در ایران از سوی مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی حوزه‌ خواهران، در سرمقاله این نشریه چنین آمده است: موضوع عشق برای نشریه حورا که محملی برای پرداختن به مباحث جنسیتی با رویکرد دینی است، از آن جهت به عنوان مساله نیازمند بررسی مطرح شده است که اولا این موضوع از آنجا که یک دغدغه پر رنگ در زندگی زنان است به خودی خود یک مساله از مباحث مطالعات جنسیت به شمار میرود و ثانیا عشق به عنوان یک پیوند نا گسستنی با مناسبات خانواده و روابط زوجین می باشد و کیفیت و غایت آن تعیین کننده کیفیت خانواده است.

شماره جدید نشریه حورا گفتگوهایی با دکتر محمد تقی کرمی با محور تحولات عینی و معنایی عشق، حجت الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد با محور واژه‌شناسی عشق در ادبیات دینی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با  محور رحمت لازمه تحقق مودت، دکتر هادی وکیلی با عنوان عرفان اسلامی و عشق متشرع، خانم دکتر علم الهدی با عنوان عشق و اولویت‌های نظام تربیت رسمی و خانم همیز با عنوان«زندگی عاشقانه آری، ازدواج عاشقانه خیر» را در خود گنجانده است.

این نشریه همچنین حاوی مقالاتی با عنوان جنس زیبایی و زیبایی جنسی، سفسطه عشق در فرهنگ معاصر، مفهوم‌شناسی عشق در روانشناسی، مفهوم LOVE و مصائب جامعه ایرانی، بررسی نظری عشق و تحولات آن، تحلیلی بر کیفیت بازنمایی عشق در موسیقی پاپ ایرانی، عشق و «رمان‌های بانوپسند»، کیفیت بازنمایی عشق در مجلات زرد و جلوه‌های عشق در سینمای ایران است.

در شماره 48  نشریه حورا گزارش‌هایی از دوره آموزشی با عنوان «گام نخست» در استان فارس و سفر علمی هیات علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده به کانادا نیز ارائه شده است.

معرفی کتاب‌های عشق سیال(LIQUID LOVE)  نوشته زیگموند باومن و از زیر و بم عشق نوشته مهشید صفایی از جمله سایر مطالب شماره 48 نشریه حورا به شمار می‌رود.

گفتنی است علاقه مندان جهت دریافت نشریه حورا می‌توانند به نشانی تهران، بلوار کشاورز، خیابان نادری،کوچه حجت دوست، پلاک 56، طبقه سوم، مرکز تحقیقات زن و خانواده، مراجعه و یا با تلفن 88983028 ۰۲۱ تماس بگیرند

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha