جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
امام خمینی

حوزه / از شوراى محترم نگهبان مى خواهم و توصيه مى كنم - چه در نسل حاضر و چه در نسلهاى آينده - كه با كمال دقت و قدرت، وظايف اسلامى و ملى خود را ايفا كنند و تحت تاثير هيچ قدرتى واقع نشوند.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه» در راستای ترویج اندیشه و تفکر ناب امام خمینی(ره) کلمات قصار امام راحل را در موضوعات مختلف اعتقادی ، تربیتی ، سیاسی واجتماعی منتشر می کند، باشد با بهره مندی از کلام نورانی پیر جماران، یاری گر خلف صالح او در عرصه های گوناگون باشیم.

* من با نهاد شوراى نگهبان صددرصد موافقم، و عقيده ام هست كه بايد قوى و هميشگى باشد.

 

*بايد بگويم كه حضرات آقايان، فقهاى شوراى نگهبان را با آشنايى و شناخت تعيين كردم; و احترام به آنان و حفظ مقامشان را لازم مى دانم.

 

*شوراى محترم نگهبان كه حافظ احكام مقدس اسلام و قانون اساسى هستند،مورد تاييد اين جانب مى باشد; و وظيفه آنان بسيار مقدس و مهم است، و بايد با قاطعيت به وظايف خود عمل نمايند.

 

*تضعيف و توهين به فقهاى شوراى نگهبان، امرى خطرناك براى كشور واسلام است.

 

*به شوراى نگهبان تذكر مى دهم كه در كار خود استوار باشيد، و با قاطعيت ودقت عمل فرماييد، و به خداى متعال اتكال كنيد.

 

*از شوراى محترم نگهبان مى خواهم و توصيه مى كنم - چه در نسل حاضر و چه در نسلهاى آينده - كه با كمال دقت و قدرت، وظايف اسلامى و ملى خود را ايفا كنند و تحت تاثير هيچ قدرتى واقع نشوند، و از قوانين مخالف با شرع مطهر و قانون اساسى بدون هيچ ملاحظه جلوگيرى نمايند ; و با ملاحظه ضرورات كشور، كه گاهى با احكام ثانويه و گاهى به ولايت فقيه بايد اجرا شود توجه نمايند.

 

*برگرفته از بیانات نورانی امام در دیدارها، ملاقات ها و مناسبت های مختلف

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha