سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله مکارم با محمد گورمز رئیس دیانت ترکیه

حوزه/ تکفیری ها تهدید وبلایی برای جهان و بشریت شده اند این خطر مهمی است و باید این مسئله از طریق علما ریشه کن شود و علما اسلام می توانند ریشه آن را بخشکانند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی  شامگاه امروز  در دیدار  محمد  گورمز رئیس سازمان دیانت ترکیه و هئیت همراه که در مدرسه  علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد ضمن تبریک عید سعید ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) با اشاره به  مشترکات بین دو کشور دوست و همسایه ایران و  ترکیه  گفتند: مطلع شدیم که  درترکیه صد ها مسجد  شیعه و مسلمان هستند و در  فعالیت خود آزادند این جای خوشبختی است.

معظم له به خطر تکفیری ها اشاره کردند و افزودند:  در حال حاضر  تکفیری ها  تهدید وبلایی برای جهان و بشریت شده اند این خود خطر مهمی است و باید این مسئله از طریق علما ریشه کن شود و علما اسلام  می توانند ریشه آن را بخشکانند.

این مرجع تقلید  اظهار داشتند:  برای آگاهی علمای اسلام و مقابله با این گروه ها، سال گذشته کنگره عظیم  جهانی  ضد تکفیر را برگزارکردیم و  همه متفق القول بودند که تا افکار تکفیری ازبین نرود جهان راحت نخواهد بود.

معظم له افزودند: یک ماه دیگر  مشابه همین کنگره  را خواهیم داشت و دوست داریم شما هم شرکت کنید  تا در این رابطه چاره اندیشی شود؛ امیدواریم علمای دو کشور جلساتی درباره جهان اسلام داشته باشند و درباره مشکلات جهان اسلام  تصمیم گیری کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: ترکیه کشور بسیار مهم و می تواند نقش مهمی در جهان اسلام ایفا کند.

ایشان در ادامه به اهم  فعالیت تکفیری ها هم اشاره کرده و بیان داشتند: مشکلات تکفیریها زیاد است و از جمله آنها جنایت، ریختن خون مسلمین به دست مسلمین ، آتش زدن خانه های مسلمین و کثرت عداوت در بین مسلمین و از همه بدتر اینکه اسلام  را دین خشونت معرفی می کنند این ها اهم فعالیت زشت این گروه است.

این مرجع تقلید گفتند: دنیا با وجود این همه جنایت، باز آماده پذیرش اسلام و این فرصت را نباید از دست داد.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراداشتند:  در سالهای اخیر  قرآن کریم پرفروش ترین کتاب در امریکا بود و یکی  از غربی ها گفته بود ما باید منتظر روزی باشیم که مردم با صدای اذان از خواب بلند شوند؛ این نشانه پیشرفت است، ولی متاسفانه این جمعیت جلوی این پیشرفت را گرفته و برای خود مبانی درست کرده اند.

 ایشان اظهار داشتند: تکفیری ها از آیات قرآن برای اهداف زشت خود نشانه و دلیل می آورند، در حالیکه این آیات  ربطی با هدف آنها  ندارد؛ بالاخره اینکه هدف علمای دو کشور این است که این مشکلات را برطرف کنیم.

معظم له  در ادامه به بیان راهکارهای برون رفت از این مشکلات اشاره کردند و گفتند: بهترین راه کار رجوع به قرآن و عترت است و اساس کارها را همین دو عنصر قراردهیم و اسلام هم دین رحمت و مهربانی است.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی  ابراز داشتند: پیامبر هم  رحمه للعالمین است چگونه می شود راضی به این کشتار وحشیانه شود و اینکه  مردم را در قفس بزارند آتش بزنند، بنابراین بازگشت به کتاب و سنت راحل همه مشکلات است.

  این مرجع تقلید اظهار داشتند: اختلاف مذاهب هم هیچ مشکلی را نمی تواند ایجاد کند. دلیل آن این است که در ایران  با برادران اهل سنت دوستانه زندگی می کینم.

ایشان افزودند: نمونه دیگر خود ترکیه  است و مذاهب مختلف در حال زندگی مسالمت آمیز اند دامن زدن به اختلافات مذهبی به یقین کار دشمن است.

معظم له ابراز داشتند: دشمن می گوید مسلمانان به جان هم بیافتند  تا ما راحت تر زندگی کنیم ما باید بیدار باشیم تا وسیله دست آنها نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha