سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام عباسی - جامعه المصطفی

حوزه/ معاون پژوهش جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه انقلاب مردم بحرین حرکتی طائفی و صرفا مذهبی نیست، گفت: این حرکت الهی و انسانی به پیشتازی عالمان دین صورت گرفت.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عباسی، درهمایش نکوداشت آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم با تبریک هفته وحدت، اظهارداشت: این هفته نمادی خواهد بود از دعوت امت اسلامی به یک پارچگی ، اخوت و تمسک به حبل الهی در شراط حساس و خطیر کنونی دنیای اسلام که امروز در منطقه ما مشهود است.

وی نقش علمای راستین را در این برهه مهم دانست و گفت: امید مسلمانان جهان دانشمندان واقعی است که برای آلام امت علاجی بیابند.

معاون پژوهش جامعة المصطفی، به شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه هم پرداخت و گفت: مردم بحرین هم به این بیداری پیوستند و خواستار اداره جامعه خود بر مبنای رای مردم شدند.

وی افزود: این حرکت، با پیشتازی علما صورت گرفت و در بین آن‌ها عالم مجاهد شیخ عیسی قاسم نقشی اساسی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی ادامه داد: پنج سال از آغاز انقلاب بحرین می‌گذرد و علی‌رغم مسالمت‌آمیز بودن انقلاب، ده‌ها شهید و هزاران نفر نیز زندانی شده اند.

وی  با تاکید بر اینکه حرکت  مردم بحرین حرکتی طائفی و صرفا مذهبی نیست؛ گفت: این حرکت الهی و انسانی به پیشتازی عالمان دین صورت گرفته است.

معاون پژوهشی جامعة المصطفی افزود: در این برهه، نهادهای اسلامی باید نقش خود را ایفا کنند، لذا وظیفه انسانی و الهی این نهاد‌ها بود که از شخصیت های مبارزی چون آیت الله عیسی  احمد قاسم تجلیل کند، چرا که ایشان به عنوان اسوه فقاهت و مقاومت نقشی اساسی را در این میان به عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha