دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دو قطبی سازی جامعه و تقسیم مردم به دو گروه موافق رهبری و مخالف رهبری از جمله اهداف شوم دشمنان است، چرا که تا کنون مردم زیر سایه و پرچم ولایت فقیه حرکت کرده اند و دشمن از این مساله هراس دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امروز در همایش حماسه ملی نهم دی ماه که در مسجد جامع شهر سهند برگزار گردید، اظهار داشت: امیدواریم این انقلاب را با پیروی از ولایت فقیه، به دست صاحب اصلی اش حضرت امام زمان(عج) بسپاریم.

وی، افزود: از جمله موضوعاتی که تا کنون برای بشر مجهول مانده، مساله حیات و روح است، این مساله از جمله شئون الهی است و علم اندکی از آن به بشر داده شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: کسانی که دارای معلومات کم باشند ادعای بیشتری هم خواهند داشتند اما هرچه قدر که دانش آدمی بالا رود، همچون درختی پر ثمر و پر میوه فروتن خواهد بود.

وی، افزود: مرحوم علامه طباطبایی(ره) که توفیق شده بود  شش سال از محضرشان استفاده نمودم، هیچ گاه از لفظ "من" استفاده نمی کردند و همیشه می فرمودند: به نظر می رسد مطلب اینگونه باشد و نمی گفت نظر من اینگونه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: خدای متعال در قرآن کریم فرموده ای مردم دعوت پیامبر اکرم(ص) را که دعوت به زندگی شرافتمندانه است، بپذیرید.

وی، افزود: پیامبر اکرم(ص) انسان ها را از گنداب شهوات و زندگی تاریک و نباتی به زندگی شرافتمندانه انسانی دعوت کرد و راه سعادت را به بشر نشان داد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، افزود: رسیدن به زندگی شرافتمندانه انسانی و الهی در سایه پیروی از فرامین الهی و به کار بستن آن در نقطه به نقطه زندگی است.

وی با بیان اینکه وحدت، اتحاد و عدالت از نشانه های حیات جامعه است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر نیز اگر در جامعه ای رواج یابد، موجب احیای آن خواهد شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز، افزود: به موجب عمل به چند آیه از قرآن، انقلاب اسلامی ایران به دست فقیه والامقام حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و اکنون 37 سال از عمر انقلاب می گذرد و نه تنها ضعیف نشده، بلکه روز به روز بر قدرت و عظمت آن افزوده می شود.

وی، خاطرنشان کرد: از همان زمان رسول اکرم(ص) فتنه های گوناگونی به وقوع می پیوست و برخی از یاران پیامبر(ص) در صدد روشنگری و بصیرت افزایی بر می آمدند و در زمان انقلاب ما نیز از همان ابتدا دشمنان و منافقین فتنه انگیزی می کردند، اما چراغی را که ایزد بر فروزد هرآنکس پف کند، ریشش بسوزد، بلکه ریشه اش بسوزد.

آیت الله مجتهد شبستری، افزود: فتنه سال 88 یکی از آن فتنه هایی بود که به قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: دشمن در آن سال  با لفظ تقلب وارد میدان شده و فتنه انگیزی می کرد و بیش از هشت ماه کشور را به آشوب کشیده بودند و لبه تیز حملات را متوجه ولایت فقیه می کردند، چرا که کشور ایران در سایه هدایت های ولایت فقیه است که از گزند دشمنان و منافقین مصون مانده است.

وی، اضافه کرد: ملت ایران در هشت و نه دی ماه به پا خاستند و از نظام و رهبری حمایت و دفاع کردند و بصیرت خود را به رخ دشمن کشیدند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تاکید کرد: فتنه ها هنوز تمام نشده و فتنه گران نیز بیکاران ننشسته اند و روز به روز به فکر فتنه ای جدید و گسترده هستند و لازم است تا بصیرتی که در هشت و نه دی متجلی گردید، تداوم داشته باشد تا مبادا آن خونهایی که به خاطر نظام اسلامی ریخته شده به هدر رود.

وی، تصریح کرد: دو قطبی سازی جامعه و تقسیم مردم به دو گروه موافق رهبری و مخالف رهبری از جمله اهداف شوم دشمنان است، چرا که تا کنون مردم زیر سایه و پرچم ولایت فقیه حرکت کرده اند و دشمن از این مساله هراس دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: نفوذ دادن  برخی از اشخاص  به مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یکی از اهداف مهم دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی، اضافه کرد: دشمن با فعالیت های شبانه روزی خود در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و رسانه ها و روزنامه های زنجیره ای و با سمپاشی ها و القاء شبهات به دنبال تخرب اعتقادات جوانان و القاء شبهات و تخریب نهاد های مهم و اساسی کشور از جمله شورای نگهبان است و استحاله فرهنگی بزرگترین خطری است که اسلام و انقلاب را تهدید می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: دشمن به دنبال این است شورای نگهبان را تخریب کند، تا ماهیت این نهاد بسیار مهم از بین برود، اما باید توجه داشت وجود یک فیلتر بسیار قوی جهت شناسایی افراد ذی صلاح در هر جامعه ای خصوصا برای کشوری مثل ایران که دارای دشمنان بسیاری است، لازم و ضروری می باشد، چرا که شورای نگهبان جلوی ورود افراد و نفوذی و نا صالح را می گیرد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خاتمه، گفت: دشمن به دنبال نفوذ بوده و در این راه دست به سمپاشی ها و القاء شبهات کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha