جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با مراجع و علما-۲

حوزه/ رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: مراجع عظام تقلید مورد اعتماد عموم جامعه هستند و همیشه مواضع اصولی مردم و ملت را بیان می کنند و به همین دلیل دولت نیز خود را ملزوم به پیگیری و توجه به بیانات این بزرگان کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد نهاوندیان بعد ازظهر امروز در جمع خبرنگاران قم با تشریح برکات سفر به قم و دیدار با مراجع و علما و با ذکر این مطلب که هفته وحدت در سال همدلی و همزبانی از اهمیت مضاعفی برخوردار شده است، گفت: در این هفته باید فصلی جدید در عرصه همدلی و هم افزای ملی و درون دینی را رقم بزنیم.

وی افزود: اهمیت و ضرورت وحدت و همدلی با توجه به شرایطی که در آن قرارداریم بیشتر خود نمایی می کند؛ یکی از مهمترین نعماتی که در کشور اسلامی خود شاهد هستیم، مساله امنیت ملی است که این نعمت با وجود مشکلات و آشوب هایی که در حال حاضر درکشورهای منطقه ایجاد شده است بیشتر خودنمایی می کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام به دنبال ایجاد و پیگیری پروژه ناامن سازی کشورهای اسلامی هستند و به همین دلیل می خواهند کشور ما را نیز وارد این مدار کنند که خوشبختانه به برکت نعمت ولایت و حاکمیت اسلامی این نقشه ها در این کشور به دربسته خورده است.

وی با اشاره به لزوم مساله وحدت وهمدلی در امر انتخابات گفت: این انتخابات می تواند فضای عمومی مثبت تری در عرصه سیاسی ایجاد کند و امیدواریم مردم نیز با حضور حماسی خود ،حماسه سیاسی دیگری برای کشور رقم بزنند.

نهاوندیان بیان کرد: رعایت حریم ها، تاکید بر برنامه گرایی به جای برخوردهای شخصی وگروهی و اخلاق مداری از مهمترین رموز خلق این حماسه در مفهوم واقعی است که امیدواریم بتوانیم در یک فضای مثبت به رشد تکامل سیاسی در کشور اقدام کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اهداف خود از سفر دو روز به قم گفت: در این سفر به دنبال بهره گیری معنوی و انرژی فزاینده به سبب زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) بودیم و پس از آن با با مراجع عظام تقلید دیدارهایی انجام شد که در این دیدارها، گزارشی از فعالیت های دولت و وضعیت عمومی کشور در مسایل اقتصادی و بین المللی خدمت مراجع عظام تقدیم شد و از ارشادات این بزرگان نیز بهره مند شدیم.

وی با ذکر این مطلب که مراجع عظام همیشه بیانگر نیازهای عمومی هستند تصریح کرد: مراجع عظام تقلید مورد اعتماد عموم جامعه هستند و همیشه مواضع اصولی مردم و ملت را بیان می کنند و به همین دلیل دولت نیز خود را ملزوم به پیگیری و توجه به بیانات این بزرگان کرده است.

این مقام دولتی در خصوص نامه رییس جمهور به وزیردفاع گفت: خوشبختانه با هدفمندی و برنامه دقیق نظام در موضوع مذاکرات تحریم های ظالمانه علیه کشور رفع شد و اجازه هم ندادیم که دشمنان بخواهند در اموری مثل موضوع نظامی ما را وارد چالش کنندو با هوشمندی تیم مذاکره کننده موضوع نظامی از موارد مذاکره خارج شد که در قطعنامه 1929 این مساله را وارد شورای شد و این موضوع به تاریخ پیوست.

وی با اشاره به نامه اخیر رییس جمهور به وزیر دفاع درپاسخ به تشدید تحریم های آمریکا تصریح کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر اهتمام دولت به حمایت از این بخش به رغم تمام مشکلاتی که از نظر منابع داشت انجام داده است و اجازه هم نخواهیم داد که دشمنان از این راه ما را تحت فشار قراردهند.

رئیس دفتر رییس جمهور گفت: خوشبختانه در این مذاکرات کاری کردیم که ابتدا آنها به تعهدات خود عمل کنند و سپس ما به فعالیت های متقابل دست بزنند و به همین خاطر می توانیم اقدمات عملی را در خصوص خلف وعده طرف مقابل انجام دهیم؛ از جمله برکات این وضعیت می توتانیم به بسته شدن پرونده pmd، دستور رییس جمهور آمریکا در خصوص توقف تحریم های هسته ای  و وارد کردن مواد هسته ای و اورانیوم کیک زرد از سوی طرف خارجی بود.

نهاوندیان بیان کرد: با رفع تحریم ها و حل مشکلات مرتبط با بیمه و کشتیرانی و رفع موانع صادراتی امیدواریم در سال آینده شاهد رشد گسترده در کشور باشیم؛ موسسات تحقیقاتی، پیش بینی مثبتی را برای سال آتی ایران داشته اند و بیان کرده اند که این رشد بیش از 5 درصد خواهدبود.

وی با اشاره به مشکلات صنایع مختلف کشور بیان کرد: برای حل مشکلات باید نگاه بلند مدت داشت، ولی حل مشکلات کشور نیازمند یک عزم عمومی و هوشمندی در اجرا و برنامه ریزی است؛ اعتقاد داریم که سرمایه اعتماد عمومی بالاترین سرمایه دولت است و به همین خاطر باید تلاش کنیم اعتماد عمومی را با رفع موانع موجود و گشایش در امر صادرات کالا و رفع مشکل بیکاری و رفاه عمومی این اعتماد را تقویت کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه به مساله انتخابات اشاره کرد و بر لزوم رفتار عادلانه نهادهای اجرایی و نظارتی در انتخابات تاکید کرد و افزود: قرار نیست که وقتی یک دولت با یک رویکرد خاص سیاسی در کشور حاکم باشد دیگران را تحت فشار گذاشته و سعی کند که نگاه خود را در کشور حاکم کند در حالی که کشور یک مجموعه وسیع از علایق و سلایق خاص است که کسی نباید آن را محدود کند و به همین خاطر نیز رهبر انقلاب رای مردم را حق الناس دانستند و مسوولین امر نیز باید توجه کنند که در هر پست و لباسی که خدمت می کنند خدا و حق مردم را در نظر داشته باشند و کوچکترین تلاشی در جهت تغییر رای مردم نداشته باشند.

وی سال 91 را یکی از عمیق ترین رکودها در کشور عنوان کرد و گفت: کشوری که چند دوره رشد منفی را تجربه می کند وارد دوران رکوده شده است و اگر دو دوره متوالی رشد مثبت را تجربه کند وارد فاز رونق شده است که انتظار داریم از سال آینده این روند در کشور ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha