شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قیام ۱۹ دی قم

حوزه/ امام جمعه موقت خرم آباد، ۱۹ دی را عاملی شتاب زا در پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: یکی از عواملی که موجب شد طومار ستم شاهی را درهم بپیچد و انقلاب سریع تر به پیروزی برسد، قیام ۱۹ دی بود.

حجت الاسلام والمسلمین متقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خرم آباد از قیام ۱۹ دی با عنوان نقطه عطف تاریخ انقلاب یاد کرد و گفت: این قیام از ابعاد مختلفی قابل بررسی و تامل است، چرا که بذری که معمار کبیر انقلاب اسلامی در ۱۵خرداد ۴۲ کاشته بود، در این روز به ثمر نشست.

وی، یکی از ثمرات قیام ۱۵خرداد ۴۲ را حادثه ۱۹دی برشمرد و افزود: سنگ بنایی که امام راحل در خرداد ۴۲ بنا نهاد در ۱۹ دی به نتیجه رسید.

امام جمعه موقت خرم آباد، ۱۹ دی را عاملی شتاب زا در پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: یکی از عواملی که موجب شد طومار ستم شاهی را درهم بپیچد و انقلاب سریع تر به پیروزی برسد، قیام ۱۹ دی بود.

حجت الاسلام والمسلمین متقی، حوزه، مرجعیت و روحانیت را خاستگاه قیام ۱۹ دی خواند و خاطر نشان کرد: این قیام از حوزه علمیه قم آغاز و زمینه ساز پیروزی نهایی انقلاب شد.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه خواسته های تظاهر کنندگان ۱۹ دی، خواسته های اقتصادی، صنفی و... نبود، گفت: شعار دهندگان ۱۹ دی احیای مکتب اسلام و حمایت از مرجعیت را خواستار بودند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha