جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 366595
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
حجت الاسلام سید علی طباطبایی، موسس خیریه فرهنگی مذهبی بیت الرضا(ع) شهرستان بافق

حوزه/ موسس خیریه فرهنگی مذهبی بیت الرضا(ع) شهرستان بافق گفت: کتاب"نجوم طیبه" شامل شرح احوالات ۱۱۰ تن از علمای بافق در طول ۳۰۰ سال گذشته است و به زودی منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید علی طباطبایی، موسس خیریه فرهنگی مذهبی بیت الرضا(ع) شهرستان بافق با اشاره به ضرورت اهتمام حوزویان به تحقیق و پژوهش، گفت: اولین کتاب خود را بعد از دیدن خوابی که در ابتدای کتاب ذکر کرده ام، در مورد شرح حال مرحوم حاج ملااسدالله قائمی بافقی برادر آیت شیخ محمد تقی بافقی که از علمای اهل زهد بودند، نوشتم.

وی در خصوص نگارش کتاب "یاقوت طیبه"، بیان کرد: این کتاب شرح حال و زندگی نامه امامزاده عبدالله(ع) بافق است و برای جمع آوری مطالب آن تلاش زیادی شد، البته شاید مطالب کامل و جامع نباشد و در تحقیقات جدیدی که در مورد امامزاده گان انجام دادم، مشخص شد ایشان ۹ فرزند داشته اند که در کتاب "یاقوت طیبه" فقط از دو فرزند نامبرده شده است.

موسس بیت الرضا(ع) بافق با اعلام این که کتاب "نجوم طیبه" آماده انتشار می باشد، ادامه داد: "نجوم طیبه" شامل شرح احوالات ۱۱۰ تن از علمای بافق در طول ۳۰۰ سال گذشته است و برای جمع آوری اطلاعات، مستندات و تصاویر بعضی از علما به کتابخانه نجف هم مراجعه کرده ام.

وی به دو عالم بافقی که استاد حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده اند، اشاره کرد و گفت: امام خمینی( ره)  شاگرد آیت الله شیخ محمد تقی بافقی و همچنین مقام معظم رهبری در مشهد شاگرد مرحوم شیخ احمد مدرس بافقی بودند که درس لمعه را خدمت ایشان گذراندند.

حجت الاسلام طباطبایی به اشاره به تدوین کتابی به نام «شهیدی گمنام» شرح حال عالم نستوه سید احمد شهیدی(امین)، گفت: سید احمد شهیدی تنها در مقابل حکومت ظلم ایستاد و نمونه ای از شهید آیت الله مدرس بود؛ هم اکنون در حال جمع آوری مطالب ومستندات این اثر ارزشمند هستم و با تلاش توانستم نامه و حکم حکومتی قاچار برای قتل ایشان را پیدا کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی امامی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    0 0
    باسلام این آقا خودش اصلاً سابق تحصیی حوزوی ندارد و معلوم نیست چطور لباس پوشیده است.