چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش سلامت معنوی

حوزه/ ولایتمداری از جمله مهمترین شاخص های سبک زندگی دینی است که در هیچ مکتبی چنین مساله ای دیده نمی شود؛ آرامش و شادابی یاران امام حسین(ع) نمونه عینی همین مساله است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»حجت الاسلام عبدالجباری امروز در دومین روز همایش ملی «سلامت معنوی»  که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، گفت: سبک زندگی مفهوم گسترده ای دارد و شامل بسیاری از موضوعات فردی و اجتماعی می شود.

وی افزود: سبک زندگی، همان روشی است که افراد در زندگی برای خود انتخاب می کنند؛ بخشی از اسلوب هایی که تاثیر مستقیم تری بر سلامت معنوی دارند، مثل تنوع در تغذیه و... .

محقق حوزه بیان کرد: در سبک زندگی، نوع تغذیه اهمیت بسیار فراوان دارد؛ یکی از افتخارات دین اسلام، مساله غذای حلال است که این مساله با غذای حرام تفاوت های بسیاری دارد.

پژوهشگر حوزوی گفت: جهان بینی بر نوع سبک زندگی تاثیر قابل توجهی دارد؛ سبک زندگی بر اساس اصول دین یک سبک زندگی آخرت محور است؛ مهمترین شاخصه سبک زندگی دینی آخرت محوری و مسئول بودن انسان است.

حجت الاسلام عبدالجباری خاطرنشان کرد: فرد دیندار با پذیرش و عمل به دستورات و آموزه های دینی سبک زندگی آنگونه را می پذیرد که تامین کننده سلامت جسم و روان او است.

وی افزود: فرزندان تا 7 سال در اختیار والدین است و هرچه که والدین به او می گویند باور می کند که متاسفانه بسیاری از ما این فرصت طلایی را از دست می دهند.

محقق حوزه بیان کرد: هرچه دین داری در زندگی افراد نقش بیشتری داشته باشند، مشکلات جسمی، اضطراب، افسردگی و ناسازگاری اجتماعی کاهش می یابد.

وی گفت: خیر رسانی یکی الگوهای سبک زندگی دینی است که قطعا در مقابل آن، مساله عدم مزاحمت برای دیگران و رعایت حقوق دیگران قرار دارد.

حجت الاسلام عبدالجباری خاطرنشان کرد: قرآن کریم به ما امر می کند انسان باید در ابتدا خود و خانواده خود را اصلاح کند و سپس به دنبال اصلاح دیگران برود.

وی افزود: کسب رضایت الهی نقش محوری در زمینه سبک زندگی اسلامی دارد و منیت ها در عرصه زندگی فردی و اجتماعی باید از بین برود تا جامعه سالمتری داشته باشیم.

پژوهشگر حوزوی بیان کرد: ولایتمداری از جمله مهترین شاخص های سبک زندگی دینی است که در هیچ مکتبی چنین مساله ای دیده نمی شود؛ آرامش و شادابی یاران امام حسین(ع) نمونه عینی همین مساله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha