شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 369098
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
حجت‌الاسلام شکوری خوی

حوزه/ انتخابات در بُعد داخلی، موجب احساس استقلال، هویت و تأثیرگذاری ملت و در بُعد منطقه ای و جهانی، مایه آبرو و اعتبار کشور و نظام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی موسوی شکوری در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان، اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي در عموم مسايل و حدود مقرر در قانون اساسي مي‌تواند قانون وضع كند و کسانی که از طرف مردم به عنوان نماینده انتخاب می شود، وظیفه سنگین قانون گذاری را به عهده دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری به ضرورت شرکت مردم در انتخابات تاکید فرموده‌اند و تمامی اقشار را برای شرکت در انتخابات با هدف حفظ آبروی کـشـور و نظام جمهوری اسلامی دعوت کرده اند، لذا مردم باید شاخص‌هـای لازم را در انتخـاب افراد مـورد توجـه قـرار دهند.

امام جمعه خوی با تاکید بر این که مردم باید دستورالعمل های رهبر معظم انقلاب را نصب العین قرار دهند، تصریح کرد: انتخاب صحیح و درست نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری از جمله مهم‌ترین رسالت‌های ملت ایران است، بنابراین باید دقت لازم را در انتخاب کاندیدای مورد نظر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری ادامه داد: انتخابات در بُعد داخلی، موجب احساس استقلال، هویت و تأثیرگذاری ملت و در بُعد منطقه ای و جهانی، مایه آبرو و اعتبار کشور و نظام می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش مهمی از رشد و توسعه کشور مبتنی بر قوانین و مقرراتی است که در مجلس تصویب می شود، مردم باید در انتخاب نمایندگان اصلح تلاش کنند و با حضور حداکثری در انتخابات، به مسئولیت خود در مورد سرنوشت ایران اسلامی عمل کنند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: مردم باید با بصیرت و توجه به خصوصیات دینی و سیاسی افراد، به نمایندگانی رأی دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به مردم احساس مسئولیت کرده و طعم تلخ فقر را چشیده باشند.

امام جمعه خوی در پایان ملاک ارزیابی مسئولان را کیفیت انجام وظایف محوله و خدمات رسانی مناسب به مردم دانست و ابراز داشت: مدیران با هر نگاهی باید در راستای تحقق اهداف نظام گام بردارند و کوتاهی در این زمینه، از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha