پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نفوذ فرهنگی

حوزه/ عضو هیئت علمی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ، گفت: همه آحاد جامعه باید به شناخت جریان ها و واسطه های نفوذ اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، پیش از ظهر امروز در «همایش بررسی شیوه های نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی و راهکارهای مقابله با آن» که در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه اتفاقات امروز به مقطع تاریخی دوران امیرالمومنین(ع) شباهت بسیاری دارد، اظهار داشت: مردم آن زمان فکر نمی کردند کسانی که روزی در رکاب پیامبراکرم(ص) بودند، تغییر نگرش فکری و عملی دهند. 

وی با اشاره به تاکیدات رهبری بر مطالعه تاریخ صدراسلام، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند تاریخ صدراسلام و تاریخ معاصر از دوران مشروطه مورد مطالعه قرار گیرد تا از آن عبرت گرفته شود.

* چهار جریان فکری در سلطه نفوذ

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که چهار جریان فکری در سلطه نفوذ در تاریخ صدراسلام نقش داشت، ابراز داشت: مهم ترین جریان، بنی امیه بود که در زمان صدر اسلام به امت رسول خدا نفوذ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان اینکه به جای دنباله روی از تفکر دیگران باید به خدا توکل داشت، گفت: حکومت های درصدر اسلام، دشمنی جریان نفاق را نادیده گرفتند و حکومت اسلام را تضعیف کردند.   

وی افزود: نهایت تلاش نیروهای انقلابی باید این باشد که با بصیرت خود اجازه ورود به کار افراد نفوذپذیر را ندهند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه برخی واسطه های نفوذ با افراد بیگانه جلسه برگزار می کنند، ابراز داشت: برخی همچون زمان صدراسلام به دنبال کنارگذاشتن جهاد هستند.

حجت والمسلمین سلیمانی در پایان با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ، گفت: همه آحاد جامعه باید نسبت به شناخت جریان ها و واسطه های نفوذ اهتمام داشته باشند.   

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha