چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دستغیب

حوزه/ تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: هدایت ها و همراهی‌های مقام معظم رهبری در فاجعه منا عامل تسلی بخش خانواده‌های جان باختگان این حادثه عظیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز ،آیت الله سید علی اصغر دستغیب در دیدار با سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: فاجعه منا که اتفاق افتاد نگران مسئولانی بودیم که باید مسائل مرتبط با پیکرهای مهاجران الی الله و مسائل دیگر را مدیریت می‌ کردند و همه منتظر بودند تا آنان در مورد عزیزانشان آخرین اطلاعات را بیان کنند؛ اما روی دیگر ماجرا این است که متولیان حج و زیارت و سایر مسئولان امر در مدیریت این شرایط فاجعه بار، ماجور و سهیم در اجر مهاجران الی الله هستند و این موضوع برای ما، مایه تسلی بود.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: در آن شرایط سخت عنایت پروردگار و هدایت الهی کار را پیش می برد به یقین به جز امداد الهی چیز دیگری نمی توانست مسئولان را یاری کند تا کار را مدیریت کرده و اخبار را به خانواده های نگران، اطلاع رسانی کنند.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به هدایت های مقام معظم رهبری در  فاجعه منا، ابراز داشت: این مسائل که پیش می آید قلب انسان مطمئن‌تر می‌شود که چگونه خداوند به مردم، لطف دارد و اجر آن مجاهدت ها در دوران انقلاب، دفاع مقدس و توطئه ها و فتنه‌ها را با نعمت ولایت جبران کرده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که خاطرات و یادداشت های مسئولان امر در ایام فاجعه منا به صورت کتاب به رشته تحریر درآید و به صورت سندی برای آیندگان منتشر شده و ماندگار گردد؛ تا نکات خفیه این قضیه بیان شود که هم اثر آموزندگی برای عموم دارد و هم برای خانواده های مهاجرین الی الله تسلی بخش است.

آیت الله دستغیب متذکر شد: عنوان «مهاجر الی الله» نیز که مستند به آیات قرآنی است؛ بسیار ارزشمند تلقی می شود؛ با این حال بنابر آنچه در روایات آمده، آن کس که در مسیر حب رسول الله و اهل بیت(ع) بمیرد، اجر شهید داشته و با این شرایطی که حجاج خانه خدا پاک و مطهر در عرفه وارد منا شدند و با آن وضعیت سخت، جان به جان آفرین تسلیم کردند، مصداق عاقبت به خیری هستند و با شهدای صدر اسلام محشور خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha