جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله حائری

آيت الله سید علی اکبر حسيني حائري از اساتید حوزه علمیه نجف اشرف و از شاگردان شهید صدر گفت: با توجه به حضور علما و روحانيت در نجف اشرف، شكل گيري مركز مديريت حوزه علميه در اين شهر بسيار مهم است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پايگاه حج، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با آيت الله سيدعلي اكبر حسيني حائري از علماي نجف اشرف، ديدار و در خصوص مسائل فرهنگي زايران و توسعه ارتباطات حوزه علميه نجف و قم گفت وگو كردند.

آيت الله حائري در اين جلسه از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته بعثه مقام معظم رهبري تقدير كرد و برگزاري مراسم اربعين حسيني را بسيار مهم برشمرد و خواستار همكاري و همياري تمامي مراكز فرهنگي و تبليغي در اربعين شد.

وي افزود: وقتي برنامه هاي فرهنگي و مذهبي در اربعين هماهنگ برگزار شود، نتايج مثبتي را در پي خواهد داشت؛ بنابراين اقدامات همسو بايد در چارچوب و برنامه ريزي دقيق صورت بگيرد تا تداخلي پيش نيايد.

اين استاد حوزه علميه نجف، خواستار افزايش كمي و كيفي خدمات رساني به زايران اربعين حسيني شد و گفت: وقتي همت نهادهاي فرهنگي و مذهبي را در اربعين حسيني مي بينم بسيار خوشحال مي شوم و به نظرم اين نهادها با هماهنگي و همسويي مي توانند بهترين كار فرهنگي را در اربعين رقم بزنند.

شکل گیری مرکز مدیریت حوزه علمیه نجف بسیار مهم است

وي همچنين با اشاره به حضور علما و روحانيت در نجف اشرف، شكل گيري مركز مديريت حوزه علميه را در اين شهر بسيار مهم برشمرد و افزود: حوزه علميه نجف و قم مي توانند با تعامل دو سويه در ايجاد مركز مديريت حوزه علميه نجف اقدام كنند.

آيت الله حائري تصريح كرد: پيوند حوزه علميه قم و نجف بايد عميق تر شود تا شاهد پويايي بيشتر حوزه علميه و روحانيت باشيم.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني هم در اين جلسه ضمن تشريح برنامه هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق به موضوع حضور ميليوني زايران در اربعين حسيني اشاره كرد و از ملت و دولت عراق در برگزاري اين مراسم معنوي تقدير و تشكر كرد.

وي همچنين برنامه ريزي و هماهنگي براي برگزاري برنامه هاي فرهنگي اربعين سال آينده را بسيار مهم برشمرد و اظهار داشت: از هم اينك دبيرخانه ستاد اربعين فعال شده است و تلاش دارند با هماهنگي هاي لازم در ايران و عراق، زمينه حضور ميليوني زايران را در اربعين فراهم كنند و نسبت به گسترش برنامه هاي فرهنگي نيز اقداماتي را انجام داده اند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، همچنين به نقش حوزه هاي علميه در توسعه و گسترش معارف اهل بيت اشاره كرد و گفت: حوزه هاي علميه در فرهنگ سازي و ترويج فرهنگ اهل بيت در جامعه بسيار تاثير گذار است؛ از اين رو حوزه علميه قم و نجف با ارتباط تنگاتنگ مي توانند اين موضوع را به خوبي توسعه و گسترش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha